Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har försökt söka på andra trådar men inte hittat om detta. Jag tänkte spårklippa min häst men då "ingår" ju magen med. Är det någon som...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: stranger
·
Hästvård Patsy har återigen(!) hittat ngnting i hagen att skära sig på, fastän jag har gått igenom den ordentligt. En av de andra hästarna har...
2
Svar
25
· Visningar
2 546
Senast: lil-sis
·
H
Hästvård Har ett flertal gånger varit hos hästuppfödare och är väldigt förvånad över slarvet som tycks råda där. Unghingstar som står och trängs...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: athena
·
Hästvård Pållen har den senaste veckan varit varm i alla sina ben och hovar. Inte jättevarm men mer än vad som är normalt.. Han är även lite...
Svar
10
· Visningar
1 665
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Jag har ett dilemma... Läget är så här: Min häst har nu en period varit väldigt spänd och låst i sin kropp, hon blir varje höst i...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
Senast: julia_v
·
Hästvård Hästarna i stallet går nu på ett klöverbete under tiden stallägaren är uppåt landet o jagar. Så jag tar hand om alla tre hästarna varav...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Vår ponny har en misstänkt hovböld, men hovslagaren kunde inte hitta var den satt när han var ute i veckan. Dock tyckte han att jag...
Svar
8
· Visningar
6 510
Senast: Cim
·
L
Hästvård Har en liten fråga.. Är det riskfyllt att flytta en häst (innan han är vaccinerad mot hästinfluensa) till ett ganska stort stall, med...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Hästvård undrar om det är bra at hästen står inne ved hälta? Dom är ju skapad för at vandra rundt lite hela tiden, och det är ju det bästa för...
Svar
5
· Visningar
1 015
·
S
Hästvård Jag ska klippa min ponny och behöver lite tips å råd... Ska man klippa mot-medhårs? Vilken längd ska man ha? Vill klippa hästen...
Svar
2
· Visningar
831
·
B
Hästvård Skall klippa lillpållen. Har för mig att jag sett en sida med olika "frisyrer". Ska prova en spårklippning eftersom han går ute mycket +...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: sprallisen
·
B
Hästvård det här kanske låter konstigt men ja ska prova o ha två magneter en plus och en minus på min hästs framben eftersom han har typ on i...
2
Svar
24
· Visningar
5 146
·
S
Hästvård Är det någon fara om min häst äter jordnötter? Hon stal några från mig idag och verkade gilla det jätte mycket!! Men jag gav inga fler...
Svar
3
· Visningar
2 048
·
P
Hästvård Kloka bukefolk. För en tre veckor sedan blev shettisen min akut hängig. Han var som vanligt på morgonen, pigg och vaken. Jag selade på...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: pippi27
·
L
Hästvård har idag vaccinerat min häst, men dock är jag 6 dagar för sent ute, dvs förra året blev han sprutad 11/10 o i år blev det 17/10. nu till...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: lul
·
Hästvård Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Icebabe_1
·
S
Hästvård Min häst har fått några knölar på ena sidan, strax bakom sadelgjorden.De är lite olika stora men ungefär som en femkrona. Det är en...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Märker nu att pållan börjar få skav av sadelgjorden.Kanske hon blir extra känslig nu när hon släpper hår och vinterpälsen börjar komma...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Torill
·
V
Hästvård Ni med spatthästar, hur fungerar de? går det att rida överhuvudtaget, eller blir de sällskapshästar efter diagnosen? antar att själva...
Svar
10
· Visningar
1 585
Senast: Balderum
·
L
Hästvård har tagit det beslutet nu!=( även om de är ett svårt beslut så måste man tänka på hästen i de läget..tog ut vetrinären och han...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Arabis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka