Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi avmaskade igår med ett medel jag trodde skulle motsvara Ivomec. Det tog dock enbart rundmask och styngfluge(ägg/larver?1) och inte...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Sar
·
B
Hästvård Har en D-ponny som återkommande får ont i ryggen. Jag har satt det i samband med pälssättning och fällning. Nu skulle jag vilja prova...
Svar
6
· Visningar
1 805
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Hej! Första inlägget på bukefalos, så om det ser tokigt ut, ha tålamod! Mitt problem är följande: Köpte en fyraåring i vintras, han var...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: sissu
·
Hästvård Jaha, så har jag ägnat några veckor åt att föra dagbok över skakningarna. Om vi exkluderar NEDERBÖRD (då fryyyser hon, inget snack om...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 910
T
Hästvård Hästen fäller som en galning, nu har hon fått "kala" fläckar på magen!! :eek: Dvs nästan all päls lossnar. Är det någon annan som varit...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: arabia
·
Hästvård Trots flera schamponeringar med shimmelschampo kan jag inte få svansen vit, den är envist gul. Har någon ett tips?
Svar
7
· Visningar
972
Senast: Wilma
·
C
Hästvård Har blivit ordinerad animalintexomslag på pållens hov, p g a misstänkt hovböld. Hur läggs detta omslag? Enbart under sulan, runt hela...
Svar
17
· Visningar
11 799
Senast: pialotta
·
M
Hästvård Min häst är äntligen på bättringsvägen efter 18 veterinär och klinikbesök och prick ett år senare.I september blev hon behandlad för...
Svar
2
· Visningar
4 132
Senast: majja22
·
Hästvård Idag kom klippmaskinen på posten men hur gör man när man klipper? Jag har tänkt att klippa täckes klippning.. Mot eller medhårs? Det...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Elisabet
·
H
Hästvård \"Svullet\" framknä - benbitar? Såhär ligger det till: Mitt sto - vbl.travare född 02 har sedan jag köpte henne (april) varit "svullen"...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: martha
·
K
Hästvård Hej! Till att börja med, många hästar fler problem!!! :crazy: Har nu fått en ny häst i stallet och vad börjar, nya problem... Ja, ja...
Svar
11
· Visningar
4 502
Senast: gulan
·
E
Hästvård Såg ett föltäcke i Hööks och funderar på om man kanske ska inhandla ett till varmblodsfölet. Eller är det onödigt? Vi har haft flera föl...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: Eem
·
A
Hästvård Jag har avmaskad med enbart Cydectin i ett par år nu. Det tar ju allt utan bandmask, varar länge osv. Har varit på seminarier som...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Francess
·
Hästvård I juli fick mitt sto en skada på gaffelbandet, vet ord. lättare ridning så länge svullnaden inte blev värre. Ca en mån senare började d...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Haukur
·
Hästvård I förrgår var vet. här och kollade pungen på min relativt nykastrerade ponny, eftersom den var svullen sedan kastrationen för drygt tre...
Svar
4
· Visningar
1 352
Hästvård Min valack har över en månadsperiod blivit stel och stapplig och ovillig till arbete. Jag misstänker en erlichiainfektion, vi ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: fejko
·
Hästvård vad kan det bero på att pållan är det? :p Mest nertill, lite över kotan över karleden. Mest på bakbenen. Det är inga gallor, men hon är...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Heero
·
V
Hästvård vad är ca priset för att röntga benen på en häst? hur fungerar apparaten? ska hästn sövas, är det ngt annat man bör veta? jättetacksam...
Svar
1
· Visningar
786
M
Hästvård Där jag har min häst nu så står hästarna på något bäddliknande. Halm där de bara mockar bort endel av skiten. Inget kalk eller nåt. Bör...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Bia
·
T
Hästvård Jaha, nu kommer man hem från semestern och får reda på att shettisen haft fång en vecka. Hon har fått finadyne (heter det väl?) men...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka