Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Borde kanske flyttas till foder... Jag fick nyligen slut på mitt egna hö och köpte därför av en bonde här i närheten. Inget verkar vara...
Svar
7
· Visningar
4 833
Senast: Gifted
·
M
Hästvård Min femåring har blivit sparkad strax under knät, ngt snett inåt. Initialt ej halt eller öm, men hade blött en del. Efter några dagar...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Fenja
·
C
Hästvård Visste inte riktigt vilken avdelning jag skulle lägga det här inlägget eftersom det hör hemma i både hästhantering och hästvård (så jag...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: LIA
·
Hästvård har precis börjat ge min häst litovet och har lite frågor om det... Det står att man ska ge dubbla doser de första 4 veckorna, kan...
Svar
9
· Visningar
2 304
Senast: Zandrah
·
Hästvård Jag annonserade ut på internet att jag ville bli medryttare, fick ett jättebra svar från en kvinna som hade ett 4-årigt sto som var av...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: __Stilett__
·
T
Hästvård Hej! Nu är det såhär att när jag måndags kom till stallet hade hästen en liten svullnad precis över kotan, lite varm men om jag inte...
Svar
11
· Visningar
4 382
Senast: ansk
·
H
Hästvård Jag skrev ett tidigare forum här agtt min häst hade ont i ryggen. Men det har visst visat sig att hon har fått sadelknutar(tror jag det...
Svar
8
· Visningar
3 160
Senast: diving-leber
·
M
Foder & Strö Efter Vinurs kolikoperation har jag blivit rekomenderad att ge honom kli i fodret (jag bor i England för tillfället, men planerar att...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Masse
·
D
Foder & Strö Hej allihop! Jag har försökt hitta information om var man kan ta olika kurser eller utbildningar för att bli foderrådgivare, men jag...
Svar
7
· Visningar
5 757
Hästvård För 2 veckor sedan började min nya ponny kasta av mig, först bockade hon av mig 2ggr, andra dagen stegrade hon så vi gick omkull. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 823
Senast: bockponnyn
·
Hästvård Hur är eran hästsyn? Vad tycker ni är viktigt för att hästen ska få ett drägligt och relativt naturligt liv? Hur långt kan man gå för...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 590
Senast: Lyckan i Halland
·
I
Hästvård det är precis vad min häst har, eller ja knöl är det inte utan känns nästan som en vätske fylld blåsa men stor. ca en dec längd och...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: iceland
·
Hästvård i förgår märkte jag ha min häst va halt och jag ha aldrig haft en halt häst innan .... så är lite orolig... hon är inte varm eller...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Jag är tyvärr ganska dålig på detta med foder. Min mamma har alltid hållit i den biten mer eller mindre men jag känner själv att jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 056
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden. Jag har en tvååring med magsårshistorik vilket gjorde att hon började gnissla tänder för...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: maria_b
·
Hästvård Mitt gamla sto (21år) blev halt för drygt 14 dagar sedan. Lätt förhöjd puls och lite svullen i fa ena kotan fram. Hovslagaren och...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: MoQ
·
Foder & Strö Jag var med pålle hos veterinär i början av veckan för att kolla tänderna. Hon hade varit lite dum och trutig i munnen och det var dags...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: fragansia
·
Hästvård Min häst behandlades i frambenet i måndags. Tisdag kväll lite svullen över knät. Veterinärkonsultation, kan vara reaktion på sticken...
Svar
5
· Visningar
1 657
Senast: TantEster
·
Hästvård Köpte förra sommaren ett russ där ägarna sa att hon hade haft fång för ett år sen. Men de hade upptäckt det tidigt och hon verkade inte...
Svar
3
· Visningar
1 236
Senast: carwes
·
S
Foder & Strö Mitt sto är dräktig på dygn 251, och undrar hur mkt mineraler ska hon ha? För dom ska väl ha mer mineraler när dom är dräktiga?
Svar
7
· Visningar
2 245
Senast: gotland 86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka