Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö :laugh::laugh:Det är såhär att min D-ponny på 8år har svårt för att lägga på sig. Alltså är han svårfödd. Han får just nu fri tillgång...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: catya
·
B
Hästvård 1. Har ni några bra tips för att tunna ur manen på hästen? Min ponny har oerhört tjock man, jag har alltid försökt få den tunn, men...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Brukar ge hästen b-vitamin under våren för pälsfällningen, om det hjälper just fällandet vet jag inte, men jag upplever honom mindre...
2
Svar
21
· Visningar
2 554
Senast: Popcorn
·
Foder & Strö Det jag är lite nyfiken på är vart ni får tag i era fodermorötter och vad ni får ge för dom? Själv får man köpa på affären men det...
2
Svar
21
· Visningar
7 650
Senast: Popcorn
·
Foder & Strö Såg i dag på Granng*rden att de hade börjat sälja ett trepack med saltstenar, inget särskilt med det, förutom att de var smaksatta! En...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Det här blir långt, men jag måste ju ge all bakgrundsinfo. Hästen är 4 år, fullblod i full tävlingskondition, aldrig varit sjuk...
Svar
16
· Visningar
1 692
Senast: BitterAss
·
Hästvård Någon som hört talas om "barkhovar"? Det ska tydligen vara om hoven har tvärgående torrsprickor. Jag har aldrig hört uttrycket, kanske...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny på foder, och har ett litet problem ang. fodret. Det är så, att i stallet så har hon en mineralsten uppsatt på...
Svar
7
· Visningar
1 444
Senast: Görel
·
H
Hästvård Lyssnade just på en clinick med Minna Telde som sa i videon att man bör skritta fram i 20 min för "att ledvätskan ska hinna stelna för...
2
Svar
39
· Visningar
4 578
Senast: Boj
·
Foder & Strö Min häst får ca 16 kg hösilage med "normala värden" (37 i SMBRP och 6.1 i MJ) och ca 60% TS. Det är ett HBL på ca 167 cm lite...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Fille
·
Foder & Strö OBS! Gäller analyssvar, ej foderstat. (Fel i rubriken.) Om man köper foder som är analyserat, men som analyserats för ko, kan man...
Svar
9
· Visningar
1 283
Hästvård Nån som har nåt bra tips på vad man gör med en häst som får skav i armvecket, alltså insidan högst upp på frambenen? Det är ju hud som...
Svar
13
· Visningar
3 093
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hej är det någon som skulle kunna svara på vad det här är för ngt. Igår när jag skulle klippa hovskägget på mig medryttar ponny så...
Svar
2
· Visningar
2 366
Senast: shegall
·
Foder & Strö Jag sitter på ett annat forum och retar upp mig själv genom att försöka diskutera med en massa foliehattar. Nu borde jag veta bättre...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: Kardinal
·
Foder & Strö Kan man blötlägga soya, pelleterade vitaminer och mineraler tillsammans med betfor? Eller ja, kan kan man väl men jag undrar om det...
Svar
7
· Visningar
1 631
Senast: Hanna_Z
·
D
Hästvård Mitt fölsto ska föla om en och en halvmånad. Så jag måste börjar fundera på vad jag ska ha för underlag till henne. Jag har länge...
Svar
7
· Visningar
2 430
Senast: Tosen_85
·
Foder & Strö Jag hämtade nya foderkataloger på Granngården, ohc blev faktiskt lite nyfiken på Kraffts nya Müsli Grön. Det skulle eventuellt vara...
2
Svar
33
· Visningar
5 211
Hästvård Jag vet inte vad jag ska göra längre med min 6 årings ben. Han blev förra sommaren svårt huggormsbiten i sitt vänstra bakben...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: LaMaya
·
Foder & Strö Mitt 9 månaders gamla stoföl, som får 1.2 kg Krafft groov 125 per dag, har helt plötsligt bara ratat maten. Hon får 5 dl på morgonen och...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Sar
·
Foder & Strö Hur många här ger Gurkmeja? Hur mycket ger ni? Tycker ni att det har haf tnågon effekt? Jag har ett halblod på 15 år, vi tränar och...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: goamarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar