Nikkis

Trådstartare
Åh, jag är så glad, så glad, SÅ glad att jag inte vet vad jag ska ta mig till!:bump::banana::bump:

Måste bara dela med mig av min glädje nånstans och vad är inte bättre än buke!:D

Nu är 'allt' klart iaf. Jag kommer få den bästa (enligt mig) hjälp med valpis träning/utbildning som det bara går.

Jag har som några av er kanske redan vet en schäfer valp som blir 6 månader nu på lördag, har tränat privat med honom sedan han var 10-11 veckor och har sakta men säkert börja få ordning på 'grund'lydnaden och lite till.

Har även under tiden små letat efter en träningsgrupp-och jag fann och kom med i en, nu i söndags!
Idag fick jag även klart för mig att jag ska byta (privat)tränare till en som har mer kunskaper (och meriter) inom det Jag vill pyssla med-dvs bla. lydnad.

Det var min 'gamla' tränare M (som btw är jätte duktig han med) som rekommenderade att jag skulle byta till tränare J nu (som jag tidigare redan träffat osv) då han tyckte att han var 'bättre' och hela faderullan.:p

Så Nu är allt på det torra, Nu är allt Klart och jag är SÅ förbaskad glad! Kan det bli bättre eller?:):bow:

Sådär, nu har jag ventilerat mig lite:D

En bild på mitt lilla monster:love:
S1036624.jpg

Sv: Yes!

Grattis skruttisar ;)

Blir tävlinsplanen till sommaren då, med fina placeringar som resultat hoppas jag :banana: :bum

Oj, vad roligt! Grattis :)

Jag går och längtar tills den 8/12.. då ska vi börja på kurs med vårt lilla troll.. det ska bli så kul :)

Taaack!:love:

Ja, tanken är ju det, thihi. Så håll tummarna för oss att allt går vägen nu när vi kommer igång ordentligt.:bump:

Vad kul! :banana:
Men vem är den här J?

Ja, men visst är det. Jag trodde det skulle bli otroligt svårt för mig att fixa det ena och det andra då jag var lite 'sent' ute med att förbereda vissa saker, men för en gångs skull så har jag 'turen' på min sida då allt verkligen har gått vägen för mig.

Jag vill inte gå ut med J's (eller M's) fullständiga namn här på buke då jag inte frågat om det är Ok för dem.;)
Men J tävlar bla. lydnad på Elit nivå med placeringar om jag inte minns helt fel.

Ja, det är riktigt skojsigt. Tack så mkt!

Åh, vad kul. är det valpkurs ni ska gå eller? Vad är det för voffsing du har då?:)

Ja, det blir valpkurs. En schäfer här med :)
Ska bli roligt å se hur han regerar på de andra hundarna och människorna, han är rättså osäker av sig..
Får hoppas att det är en bra kurs bara, aldrig gått kurs där förut.. och är det inte bra där så blir de till å leta nån annan stans.. för här i stan finns inte mkt att välja på.. :angel:
Men du verkar ju ha otrolig tur på den fronten iaf *avundsjuk* :angel:

Ah, så spännande! Vilken kennel kommer din valp ifrån? (Du kan PMa om du inte vill skriva det här).

Jag var också på en valpkurs med valpis för några veckor sedan, för omväxlings skull. Den var bra, för det var för min tränare M så jag visste ju att han var(är) bra.:)
Valpis tyckte dom andra valparna var jätte skoj till en början, men sen la han inte mer tanke på dem utan på mig och våra uppgifter, hihi.

Ja, jag är otroligt glad över att jag har en sådan tur att jag får möjlighet till så bra träningsmöjlighter:p

Pm skickat :p

ja, Det värsta med min är att han är lite rädd för andra, då han inte träffade så mkt folk/andra hundar där han föddes.. så han "voffar" lite så fort det kommer nån han inte känner och kan morra till lite.. men det håller på och försvinner iaf. Så det blir bra träning att få ha en massa folk och andra hundar runt sig medans man tränar.. Sånna som förhoppningsvis inte är så dumma så de släpper fram sina hundar och skrämmer honom mer..

Och som jag lääängtar till söndag och tisdag!:bump:

Tack snälla du, han är jätte fin (helt opartisk:angel: ) ;)

Men visst har han förändrats en Hel del sen du såg honom?:p

Ja, han är mattes lilla snuttegris:love:.

Har kollat på bilder när han var ca 3-4 månader och såg ut som gud vet vad, haha. Men nu har han (som tur är!) växt till sig en hel del och blivit en stilig liten herre:love:

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka