FannyN

Trådstartare
Jag har nu bestämt mig för att skaffa hund igen.Jag har haft storpudel i 15 år men funderar nu på att skaffa en Whippet.
Jag har genom jobbet lärt känna några individer och de är mycket trevliga.Men jag undrar om ni hundproffs här tror att de kan vara lösa i skogen och springa med när jag rider?
Det vore bra med en ras som kan vara lös eftersom vi har en enorm tomt och är ute i skogen flera timmar om dagen.Både till fots och häst.
Vi är hemma hala dagarna så egentligen är det korkat att INTE ha hund:D
Jag är också sugen på en omplaceringshund.INTE för att få den gratis men det stämmer med min livs filosofi på något sätt...:idea:

Hoppas på många informativa svar....

// Åsa

Sv: Whippet?

Jag har en whippet-tik som är tre och ett halvt år och världens underbaraste hund. Jättesmidig att ta med överallt, det lilla dom fäller märks inte, inomhus märks dom knappt men ute är det full fart. Jag har med min när jag rider och det har funkat bra, då får hon verkligen springa!!! Att ha henne lös i skogen är inga problem, men jag har jobbat rätt mycket med lydnad. Rekomenderar dig verkligen att skaffa en whippet!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Min whippet kille på snart 2 år är inte en kul hund längre :cautious: För att dra allt lite snabbt. I november fick vi avliva vår...
Svar
9
· Visningar
1 623
Senast: MsOldie
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 380
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar