Westernsadel

P

Partyboy

Jag funderar på att köpa en westernsadel och ska testa en sadel som heter
Circle W.H saddlery nummer 1535 T
Har sökt på nätet om den men hittar inget om den. Det enda som jag hittar är en Bighornsadel är det en sådan, Någon som vet?

mvh andreas

Sv: Westernsadel

Känner inte till någon Circle W.

Men det Circle som har bra kvalité är Circle Y.
Har även stött på några Circle L som varit bra.

Risken finns att det är en Skräpsadel tyvärr :crazy:

Tycker det är lite konstigt då jag hittar liknande sadlar med bild och liknande men inte det numret. Han som köpte den betalade 9000 kr ny och använt den 1 gång så någon skitsadel tror jag inte det är.

9000kr är tyvärr inte så mycket för en westernsadel ;)

För att vara någorlunda säker på att man får en bra sadel för sina surt förvärvade slantar bör nypriset ligga på minst 15-20.000 kr, bara själva sadelbommen i en kvalitetssadel kostar mellan 3.000 och 4.000 kr. Läder av hög kvalitet motsvarande en hel kohud plus allt annat och sedan kostnaden för arbetet. Då är det svårt att hitta en bra sadel under 20.000 kr ny. Det lönar sig verkligen att köpa en begagnad sådan sadel istället för en nya i lägre prisklass.
En sadel av dålig kvalitet kan i värsta fall vara skadlig för hästen och en plåga för dig att rida i. Oftast är det ju så att man får det man betalar för och det gäller i högsta grad sadlar. Hoppas du hittar en bra sadel av hög kvalitet som passar både dig och din häst.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: tara
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 579
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 063
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka