Western SM 2012

Sv: Western SM 2012

Jag är egentligen inte så mycket westernmänniska men småpular lite med det hemma. Var och kollade på en reiningtävling förra hösten så är lite sugen på att åka till axevalla och kika men vet inte vilken dag det blir i så fall.

Jag är dock helt okunnig om tävlingsformen så jag funderar på att ragga privatspeaker ;)

Haha, jag kan babbla massa om allt (men jag är typ askass på poäng och regler :D)

Jag ska dit och kolla, åtminstone någon dag. Vill ju inte missa trailen :d

KL: Du verkar insatt, finns det någon livekamera så vi som inte kan åka dit kan kolla lite?

*kl*

Tydligen så kostar det inträde för publik iår. Någon som vet varför dom valt att börja ta betalt och hur mycket det kommer ligga på? Hittar ingen info om det någonstans :confused:

Det var entréavgift även i fjol. På något sätt måste ju tävlingarna finansieras, eller hur?
250:- för fyra dagar tycker inte jag är särskilt dyrt...

Nä det var det väl inte? Sambon och jag gick bara in, ingen sa något om inträde..?

Nä det var det väl inte? Sambon och jag gick bara in, ingen sa något om inträde..?
Jo, jag har bestämt för mig att vi också betalade inträde. Fast visst hade det gått att gå in ändå, tror att kassan var på bordet inne till vänster mellan dörren och fikavagnen, och kanske inte bemannad hela tiden.

*KL*
Storleken på entréavgiften tycker jag inte är mycket att orda om, i relation till kostnader för transport och mat mm. En hundring för en heldags underhållning tycker jag är en bra deal. :)

Hmm nu när du säger det så kanske det var så. Tävlade ju förra året så då tänkte jag inte på det

kl

Domaren verkar inte snåla med poängen direkt. "Vinnaren" i Western Riding kvalet hade 78p :eek:

Det var lite väl höga poäng tycker jag, många ritter (som visserligen var bra) var inte på så höga poäng som domaren gett.. Men det är ju domaren som dömer. Lite trist bara när poängen blir så "fel".

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Bubbles
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under den 5 till 8 juni pågår Open Swedish Championship for Farriers 2024 som bjuder in hovslagare från flera olika länder. – Att tävla...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-veckan sommaren 2024 avgörs i Västerås, där SM-guld i 28 olika sporter ska delas ut. 12.30 – 13.30 Working (equitation?) men inget...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama