Western-boots

B

**BORTTAGEN**

Går i planer att köpa mig ett par boots nu när jag börjat rida western. Undrar om man bara kan köpa dem i särskilda western-affärer eller om det går bra att rida i ett par som är köpta i "vanliga" boots-affärer? Om ni förstår hur jag menar... Några bra förslag på märken på bootsen, eller affärer i Malmö och Lund?

Boots gjorda för gemene man = finns i vanliga skobutiker är inte gjorda för att tåla Gödsel/Urin. Dom är inte tillverkade för att hänga sporrar på. :smirk:

Men det är inte Bootsen som gör ridningen så visst kan du köpa ett par du tycker är coola var som helst :cool:

Enligt regelboken skall det vara Boots med lite högre skaft men annars duger ju vanliga Jodpurs alldeles utmärkt. Dom är dessutom gjorda för att tåla allt. :D

Annars kolla på www.absolutewestern.com dom har utförsäljning och du kan kanske fynda. Bonanza och Butiken i N Vram som finns på www.bravesta.com (tror jag) har också diverse westernutrustning. :d

Märken finns det en mängd, men vi ser en hel del tyska märken här som du kommer att märka när du tittar runt.
Tony Lama och Justin osv. är väl de "finare" men själv har jag western classic "tror jag" :smirk:

Lycka till och kom ihåg det hänger inte på bootsen, men ett par wrangler är ett måste :angel: ;) :D
Monke :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
808
Senast: bettysmatte
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka