Vrickning i kotan?

H_lena

Trådstartare
Hej!

Min häst haltade kraftigt idag, när jag red, och jag bad en tjej kolla när jag travade. hon sa att hon haltade på höger fram, var lite varm precis under kotan och var lite gallig vid senan. :(Jag red inte igår, hon gick endast i hagen, och i förrigår kände jag inte av någonting. tror ni att detta kan vara en vrickning? och i såfall; hur ska jag sköta den så att det läker på bästa sätt?:confused:

MVH Helena

Sv: Vrickning i kotan?

Det kan vara en vrickning, men utifrån din beskrivning går det inte att utesluta t ex hovböld eller senskada.

Är du osäker - kontakta vet. Annars avvakta m vila i liten hage några dagar, om hältan blir värre eller om den kvarstår efter vilan bör du kontakta vet.

Sv: Vrickning i kotan?

okej, jättetack för svaret! Jaa, vi får avvakta.
Hälsningar Helena

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 543
Senast: Sassy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 575
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka