Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har EclipseBiofarmab mikrokapslad vitlök (med honung?) och den smakar bara som druvsocker med en liiiten bismak av vitlök. Hästen gillar det hur mkt som helst, som hon defentivt inte gjorde med vanligt vitlökspulver
Min häst vägrar röra maten om det ligger vitlöksklyftor i. Vitlökspulver slinker ner hur lätt som helst. Fast jag fuktar alltid maten med lite vatten, förut med betfor.
när jag köpte foderjäst ....så tog han inte en tugga av maten..(kollade på mig som typ,va har du gjort med min mat?) men när jag matade honom ur handen åt han det ....och nästa dag åt han själv av maten ...så testa detta
Min äter inte om jag blandar i maten, spelar ingen roll hur noga jag blandar det i betforen, hon rör inte maten...
Hon får det direkt i krubban då hon kommer in tillsammans med flytande ShyFeeder B vitamin, då slinker det ner av bara farten...
Min häst älskar vitlök! När hon fick medicin (ventipulmin) för flera år sedan fick jag även blanda i vitlökspulver för att dölja medicinsmaken
Prova att börja med lite i taget, ger man hela dosen på en gång kan jag tänka mig att hästen blir misstänksam.
Vanligtvis så läggs det ner i kraftfodret, annars är det bara att hålla fram burken så slickar de i sig det. Men risken att de slickar slut på det är stor.
Jag kopierar mitt tidigare inlägg om vitlök, för jag tycker det behövs lite kritisk hållning gentemot vitlöksanvändande på häst:
Det finns undersökningar som tyder på att vitlökens aktiva substans, den som ska motverka förkylning och hjälpa mot hosta och så, försvinner i den pulvriserade formen. Alltså kan man ge hur mycket man vill, men till ingen större nytta. Vilket är rätt bra eftersom samma undersökning tyder på att hästar som äter vitlök med den aktiva substansen bevarad (t ex färskpressad) drabbas av anemi, brist på röda blodkroppar. Kan påvisas vid blodprov om man misstänker att ens egen häst kan ha drabbats. Källa
Det framkommer också att mer forskning behövs, för att veta säkert hur det funkar och om man kan separera de nyttiga och de farliga ämnena, men i nuläget finns iallafall indikationer på att det inte är helt nyttigt.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik Så tråkigt med olyckan. Tyvärr skulle jag säga att det blir svårt att reklamera köpet pga denna händelsen.
Jag förstår att du är livrädd...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.