Vitamintillskott - nödvändigt eller pengar i sjön?

Liten

Trådstartare
Har (äntligen) lyckats räkna fram en foderstat till kusen, som förhoppningsvis ska funka framöver. Nu är frågan: vitamintillskott - något jag bör tillsätta eller bara att kasta pengar i sjön? Vanligen tillsätter jag inte mer vitaminer, utöver de som finns i mineralfodret. Jag har valt att prova Vitafor Balansmineral, då min häst har verkat ha känslig mage (ofta dålig i magen under sen höst/vinter/vår), och ÅF hade bara en säck hemma. Bäst-före-datum för ca ett år sedan, men enligt tillverkaren ska mineralerna inte påverkats av detta utan "bara" vitaminerna. (Jag fick säcken utan kostnad.) Ursprungligen är Balansmineral berikat med vitaminer, men nu är som sagt frågan hur mycket av dessa som finns kvar i fodret. Utöver mineralerna får min häst salt, Krafft Muskel och hö. Analys på höet finns, men inte på vitaminerna.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vilka vitaminer behöver man tillsätta till foderstaten egentligen? Fått analys av höbonden med de viktigaste näringsvärdena på mineraler...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Provar igen då, det visar sig om min tråd blir låst igen! Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen...
Svar
14
· Visningar
4 542
B
Foder & Strö Har en bekant som inte hinner med att träna alla sina fullblodshästar själv och vill nu att jag tar över hans träning, vilket jag inte...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: BJÖRKIS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp