Vinter med 2 åringen!!

E

emiliegustavsson

Har precis skaffat en 2 årig varmblodstravare som inte är inkörd och det är nu min plan att skola honom till en trevlig allround häst!!
Det var meningen att han skulle bli travhäst men när han sattes framför sulkyn sa han stopp så han hamnade hos mej istället :D!!
I och med att han tränades mot att sättas i vagn är han mycket tömkörd och dyligt vilket är suveränt men nu vill jag endå ha tips på roliga aktiviter som vi kan sysselsätta oss med nu i vinter och det skulle vara jättekul att komma i kontakt med andra människor med unghästar!!! Skulle vara extra kul att höra av någon som kanske är i en liknande situation med en varmblodshäst!!

Sv: Vinter med 2 åringen!!

Min tjej va 2 å jag köpte henne. Varmblodstravare helt ohanterad och inte separerad från sin mor. Bästa köp jag gjort.:love:

Första vintern jobbade jag henne mycket från marken. Gick och cyklade långa promenader med henne. Jg pysslade med henne i timmar så fort jag hade tid.
Allt för att få ett band till henne. För att hon skulle rspektera mej.

Jag lekte de 7 lekarna med henne. Longerade och tränade ljud kommandon.

Gå ut i skogen och gå så hon får följa dej. Ge efter för tryck och annat. Finns miljoner saker att göra.. Längtar nästan tillbaka då man fick mest bara lära känna varandra. Få fram tilliten.

Min häst va nästan skamligt lätt att rida in. Inte ett bock eller nån protest. När jag satte mej på henne första gångenså red vi ut på en kort promenad. Inga problem. Min häst ansåg att jag satt bra där jag satt så hon vart aldrig nervös och ville få av mej.

Jag använde kommandot Nej då hon gick åt fel håll eller om hon började trava. Så berömmde jag henne då hon gjorde rätt. Allt har varit en dans med min häst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka