Vill se mina hundfilmer ifred!!

salladfinger

Trådstartare
Hur har era hundar reagerat på hundljud på tvn? och de som reagerat, hur har ni tränat bort det?

Får snar ett bryt på min lilla Parsonterrorist! Han snappar upp minsta lilla hundljud från tvn. Statisthundar, tecknade hundar, you name it..

Så fort det gäller hund är han snabb med att tala om att han minsann också finns, skäller och blir intensivt intresserad.
Får man honom att sluta skälla, ja då ylar han istället :cool:

Sv: Vill se mina hundfilmer ifred!!

2 av mina hundar gör så, 8 och 1 år gamla. Jag säger bara tyst för de kan de båda och sen är de lugnt. Träna mer på ett tyst kommando skulle jag göra iaf. :)

Mina reagerar bara på vissa hundljud, vet inte vad det är som särskiljer på ljuden när dom reagerar.

Säger åt dom då och då slutar dom.
Men det blir inge tokskällande utan morr och muffande, inget som stör så mycket.
Blir dom inte tyst få dom gå ut från tvrummet.

Min hund sätter igång och börjar skälla om hon hör skällande eller andra hundljud från tv/dator. Inte alltför störande. Mina föräldrars hund däremot, en Bichon Havanais, är helt knäpp! Det räcker att en hund ska skymtas i ett par sekunder i bakgrunden på tvn, för att hon ska börja tokskälla och rusa mot tvn. Hunden på Tvn behöver alltså inte skälla eller så. Är det en häst/ko (som man kan tycka boorde se lite lika ut för en hund på tv) bryr hon sig inte om. :p

där sade du något, han blir ju "tystare" på kommando, tex: tokskäller han och man säger åt han, då piper han ängsligt istället..;)

visst skulle vi behöva putsa på tystkommando, oftast åker han ju ut ur rummet när han lever om, men då får man se film med honom ylandes i rummet intill istället:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 273
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 129
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 984
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat