Vill inte längre äta Groov

R

Rikkan

Mitt sto som precis har fölat har bestämt sig för att sluta äta Groov. Ser på det som om det vore pyton. Vill inte ha med betfor heller. Det ska vara havre och betfor, i separata hinkar.
Lite märkligt eftersom hon ätit Groov under hela dräktigheten.

Är det vanligt att dom bara ändra sig så där efter fölning, tappar aptiten för vissa saker precis som oss?

Frågan är vad jag ska ge henne istället, så att hon får i sig nog protein, vad som duger....
 
Låt henne beta!
Mitt sto gjorde likadant under slutet av dräktigheten och efter fölningen. Ville ha saker separat. Nu står hon och stampar och ska ut, hon struntar i kraftfodret. De dagar de är ute hela dagen(tex i dag jagade min man sto och föl i 45 min när han försökte ta in dem vid lunch. Hon hade bestämmt att vädret dög åt hennes unge och att det var bättre att vara ute...), får hon bara 0,5 kg krafft på kvällen och lite hö till natten. Hela dagen= 7.30-20.30
Det är bara att foga sig... :)
Eva
 
Har du kollat upp hennes tänder på sistone?
Så hon inte har några hakar eller så.
Kan ju vara en tillfällighet att hon lägger av just efter fölningen.
Min gamla pålle fick lite probl. att äta Kraft just för han var vass i munnen.
När det blev åtgärdat åt han som vanligt igen.
 
Skönt att höra att det finns fler såna ston och ägare! jag jagade mitt sto i 50 min innan jag fick tag i henne. Spöregn och fölet bara 4 dgar gammalt, nästan inget gräs i hagen. Vissa dagar är de billiga! :D Nu står stoet själv ute i hgen med sitt döl, de andra fölstona är inne sedan 2 timmar tillbaka, ska ut snart och se om hon ställt sig vid grinden. Denna gång får hon vänta på mig :devil:
 
Mitt sto äter helst inte Groov. Men hon äter Hippo Breed, och det är likvärdigt, du kan ju prova det, kanske hon också tycker bättre om det. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 043
Kropp & Själ Jag är less på livet just nu, men vill inte ge upp än. Det jag vill göra är att försöka komma i form. Jag var i kontakt med vården, men...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
12 568
Senast: ainasoja
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 503
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp