S
smiling_sun
Mitt kallblod på 3 år, som jag har haft en månad, är väldigt försiktig och känslig av sig. Han vill/ågar inte gå bredvid en när man ler, utan smyger bak en. Försökr man då få fram han blir han nervös. Likadant när jag rider. Håller på att rida in han nu, har suttit och precis börjat skritta med ledare, han bryr sig inte alls om att jag sitter där uppe. Men han vill inte gå berdvid den som ler honom, och det är ju inte så kul att ha en så stor o tung häst bak sig om han skulle börja bocka eller något när man rider. Sen en sak till, jag brukar släååa han i padocken innan jag ska rida så han får springa av sig, men han blir då helt förtvivlad när jag schasar iväg honom och undrar liksom vad han har gjort för fel. Och blir sen överlycklig när man kallar in honom igen. Då följer han mig (bakom) som en hund, stannar när jag stannar, svänger när jag svänger osv. Är han bara rädd? Han är välsigt underlägsen i hagen. Går nu själv eftersom min häst andra häst är tvungen att gå i sjukhage. Han är även svår att få fram när man ska rida, står hellre helt stilla och är ibland omöjlig att få fram. Lat?