C
Cecely
Som endel kanske har läst som har jag min häst barfota och har tagit hjälp av en barfotaverkare för detta. Min häst har endel problem med sina hovar, tex bockhov...
Alltså är jag väldigt mån om hur hennes fötter ser ut.
Nu var det så att tyvär kunde min verkare in komma ut och verka min hästs hovar i tid (grymmt mycket att göra).
Och visst tänkte jag, får väll ta ut en "vanlig" hovslagare, många säger ju att skilnaden inte är så stor.
Jag fick tag på en hovslagare som har gått rykte av sig.
Han kom ut och jag frågade om han varit i kontakt med en häst som blivit vildhästverkad, då började det...
-Vad är det som säger att vildhästarna har det så bra da? började han....
Han hävda dessutom att min vildhästverkare orsakat en hälta som visade sig vara fång på klinik, men denna hovslagare visste bättre och menade på att det var vildhästverkaren som orsakat allt osv osv....Tillslut blev jag förbannad och sa att jag skiter i vad du tycker om denna person, jag är skitnöjd över det jag sett så slut på diskution...
När han skulle verka så tänkte jag ju att här måste jag ha koll på vad han gör för blir detinte rätt så kan han ju i värsta fall förstörra allt!
Och visst det första han gör är att skära bort sula!
-Ursäkta sa jag men jag vill inte att du verkar nått på sulan.
-Jaha du kanske vill göra det själv sa han.
-Nej tack
-Skulle du säga till din läkare hur han ska skära i din mage om du behöver det sa han sen!
- Ja det skulla jag om jag läst på och vet hur man ska göra!
-Ska jag verka din hästs hovar eller inte sa han.
-Nej sa jag och gick in med min häst i boxen, aldrig i livet.
Jag blev så förbannad, visste inte vad jag skulle göra! Gick bara därifrån...
Denna hovslagare är utbildad och har dessutom haft endel lärlingar hos sig, men han kunde inte ett smack om barfota gång kan jag ju säga, han verkar nog på aldeles som vanligt...
Jag är så jävla trött på allt tjat, varför kan inte jag bara få ha min häst barfota utan en massa jävla tjafs hela tiden!
Egentligen vet jag inte om jag vill ha några svar på detta men jag var bara tvungen att få skriva av mig lite....
Alltså är jag väldigt mån om hur hennes fötter ser ut.
Nu var det så att tyvär kunde min verkare in komma ut och verka min hästs hovar i tid (grymmt mycket att göra).
Och visst tänkte jag, får väll ta ut en "vanlig" hovslagare, många säger ju att skilnaden inte är så stor.
Jag fick tag på en hovslagare som har gått rykte av sig.
Han kom ut och jag frågade om han varit i kontakt med en häst som blivit vildhästverkad, då började det...
-Vad är det som säger att vildhästarna har det så bra da? började han....
Han hävda dessutom att min vildhästverkare orsakat en hälta som visade sig vara fång på klinik, men denna hovslagare visste bättre och menade på att det var vildhästverkaren som orsakat allt osv osv....Tillslut blev jag förbannad och sa att jag skiter i vad du tycker om denna person, jag är skitnöjd över det jag sett så slut på diskution...
När han skulle verka så tänkte jag ju att här måste jag ha koll på vad han gör för blir detinte rätt så kan han ju i värsta fall förstörra allt!
Och visst det första han gör är att skära bort sula!
-Ursäkta sa jag men jag vill inte att du verkar nått på sulan.
-Jaha du kanske vill göra det själv sa han.
-Nej tack
-Skulle du säga till din läkare hur han ska skära i din mage om du behöver det sa han sen!
- Ja det skulla jag om jag läst på och vet hur man ska göra!
-Ska jag verka din hästs hovar eller inte sa han.
-Nej sa jag och gick in med min häst i boxen, aldrig i livet.
Jag blev så förbannad, visste inte vad jag skulle göra! Gick bara därifrån...
Denna hovslagare är utbildad och har dessutom haft endel lärlingar hos sig, men han kunde inte ett smack om barfota gång kan jag ju säga, han verkar nog på aldeles som vanligt...
Jag är så jävla trött på allt tjat, varför kan inte jag bara få ha min häst barfota utan en massa jävla tjafs hela tiden!
Egentligen vet jag inte om jag vill ha några svar på detta men jag var bara tvungen att få skriva av mig lite....