Vilket "må bra hormon" är det?

skjona

Trådstartare
De senaste gångerna har vi ,efter inrådan av vår hopptränare använt gogue på unghästen för att få honom att slappna av lite mera och gå i en lägre form.
Den är spänt väldigt löst och vi tar av den efter halva lektionen.
Det lustiga är att han går mycket lugnare med den på ,mycket mera avslappnat och balanserat.
Vår tränare sa att när de får ner huvudet lite längre ner så avsöndras något hormon i kroppen som får de lugna,vilket är det?
Tydligen får man samma effekt om de är uppbundna och man kliar de på nacken så de sänker huvudet,vet någon något om detta?
Vår tränare är en mycket seriös person så jag tror inte att det är något humbug.......:laugh:

Liknande trådar

Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Exotizc
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 272
Senast: Lisa2014
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: Balahé
·
Träning Inte en chans att hålla emot! Trots kimblewickbett! :-o Han som är såå lugn (nästan lite seg), tolerant och snäll alltid i övrigt men då...
2
Svar
21
· Visningar
2 609
Senast: lwt03001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp