Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ser ut att vara en dykarbagge. Vilken art vågar jag inte gissa på.Vad är det här för filur? Den satt upp och ner på vattenytan (som en skräddare typ fast under ytan) och lurpassade på småkryp. Kroppen var kanske någon cm lång.
Visa bifogad fil 96437
Tack för svar men jag är rätt säker på att det inte var en bagge ur det släktet. Denna betedde sig helt annorlunda jämfört med dem.Det ser ut att vara en dykarbagge. Vilken art vågar jag inte gissa på.
Ja! Det ser ut att stämma! Tack så mycket! Vad glad jag är att jag inte tog upp den trots att jag var så nyfiken.Ser ut som en ryggsimmare. De har en sugsnabel som de kan sticka oss med
Har i en kurs fått nåla upp en och den gadden var riktigt otäck var ungefär som en getinggadd.Ja! Det ser ut att stämma! Tack så mycket! Vad glad jag är att jag inte tog upp den trots att jag var så nyfiken.
Den såg faktiskt lite hemsk ut där den satt och lurpassade. Jag petade med en liten smal pinne brevid den på vattenytan och det lilla rovdjuret anföll pinnen varje gång. Återigen - så glad att jag inte petade på den med fingrarna!Har i en kurs fått nåla upp en och den gadden var riktigt otäck var ungefär som en getinggadd.
Men gud! Vad sjukt!”När arten kommer nära sitt byte, huvudsakligen grodyngel, småfisk och vatteninsekter, blir dess ögon blodröda och efterföljer bytet i en jakt.”
Vilken läskig liten typ!