Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min pålle får:
krafft grund- innehåller lite mer energi + ingår i stallhyran
krafft nya groov- behöver muskla sig mer, för proteinets skull + han håller sig lugnare på det
kornkross- en säck på försök, sen blir det inget mer han blev halvknasig av det, ville ge det för hullet
betfor- som godis att blanda mineraler och örter i
har för tillfället ingen höanalys, annars väljer jag såklart kraftfoder efter det. ska analysera så fort jag köpt eget hö, så slipper jag det här skitet i stallet (ja, jag är ganska på dom!!!)
Kornkross och betfor.
Anser att de fullfoder jag sprungit på inte är fullfoder då man alltid måste justera det ena eller det andra ändå så man får lika många tillägg som på ren spannmål och fullfoder är då alldeles för dyrt.
Vid lågt protein på grovfoder som ej går att justera med kornet skulle jag välja luzern i så fall.
Fodrar med Pasture mix och Fiber P från Dodson&Horrell, plus betfor och aspbarkspellets. (plus lite andra tillskott...!!!)
Ger av de fodren för att de passar in i min foderstat (har uträknad foderstat).
Jag ger min ena häst havre, betfor, mineraler och vitaminer.
Det passar bäst till det höt som hon får. Hon är ganska lättfödd. Den andra får hösilage med bra värden, nya kraft groov, betfor och vitaminer.
Jag köper hö som passar bra till mina resp hästar. Vill kunna ge dem mycket stråfoder. Tyvärr så var jag tvungen att köpa två sorters hö denna vinter då mina hästar har ganska skilda behov. Men när det väl ligger inlastat i ladan så är det skönt.
Kentucky Lite E: Kornmix med svart och vit havre, mikroniserad majs, korn och vete, sojaolja, samt vitaminer, mineraler, spårämnen och antioxidanter.
Slobber: mikroniserad majs, korn och vete, linfrö, vetekli och lusern, tillsatt extra linol ( linolja ), soja och solrosolja samt vitaminer, mineraler, spårämnen och antioxidanter.
Just nu är det kornkross och oat balance müsli som gäller , sedan får han lusern , salt , vitlök och gurkmeja. I vintras fick han även Breed då hövärdena var rätt dåliga =/,
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästnyheter Regeringen har meddelat att de ska utreda om avdrag eller annan skattelättnad för sponsring ska införas. För idrotten generellt och även...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.