Vilken vagn ska jag ha?

Piruette

Trådstartare
Har kollat runt på lite barnvagnar idag...
men åh, vad ska jag ha för nån!?... en hel djungel det där ju..:eek::p

har fastnat för 2 st... den ena är en Emmaljunga Nitro.., hade ju små rörliga däck framtill. både jag o mannen tyckte den va otroligt smidig när vi provkörde..
kollade även på en annan vagn, Cresent Classic, fast m 4 "vanliga" däck... den va ju inte alls lika smidig som den andra...men kändes väldigt rejäl!

skulle vi inte tänka utan bara köpa så skulle det bli Emmaljungan, men nu ska jag (för en gåmgs skull:angel:) tänka efter före.... och jag kommer att vara ute mkt o gå, har ju mina 2 amstaffblandisar som behöver röra på sej..

vi funderar då på hur känslig är vagnarna med små hjul för stenar, grus, kottar osv?
vill ju inte att det ska bli ett tvärstopp bara för att man råkar köra på en sten?

Ni andra med hundar o som går mkt? vad har ni för vagn?

Bor inte ute på landet, men kommer att gå ganska mkt i Naturreservatet, där finns det både skogstigar o vanliga grusvägar..

Sv: Vilken vagn ska jag ha?

Vi har en emmaljunga (kan lägga in bild senare) med vanliga hjul.
(alltså inte lufthjul)
Den är jättebra, lättkörd, rymlig och med både ligg och sittdel till.
Jätteskönt att vi inte behövde byta vagn helt när vi gick över på sittdel.

gärna det!

nää, det får väl bli en sån där kombivagn.. heter det så?... som dom kan sitta i sen oxå....

shit, är verkligen helt nybörjare på det här.. haha... kände mej som ett fån inne i babyaffären idag :grin:

Ja det är super med kombi!

Vi köpte den beg och fick med rubbet till den.
Allting för 1000 spänn och jättefint skick på det.
så jag rek att köpa beg.

Men är du gravid? Grattis grattis i så fall!! :laugh: Har du hållit det hemligt eller är det jag som missat det med mitt härliga gravida minne?

Vi har lite samma dilemma där, bor på landet med två stora hundar, så då vill man ju ha en vagn som känns stabil och stadig!
Vi var och prov-körde och kände och klämde på vagnarna i affären, och dom trehjuliga och dom med rörliga framhjul kändes väldigt smidiga, men vi tyckte dom saknade den där stabiliteten som kändes så viktig!
Så istället fastnade vi för Emmaljunga City Cross, stadig och ändå väldigt lättkörd och smidig! Väldigt lätt att fälla ihop också, den är helt perfekt om du frågar mig!
Sen kan man ju välja att ha separat liggdel (city korgen) eller en lift av något slag, vi valde hårdlift!

Sen letade vi upp en jättefin begagnad på nätet, en -08 som vi fick för ett jättebra pris! Håller med Mirre, man spar massa pengar på att köpa begagnad!

26558932.jpg

Vi är ute i väldigt blandad terräng: Asfaltsväg, sten, grusväg, skogsväg och i snömodd.

Vi valde en Urban Jungle efter att jag kört min brorsdotter x antal km på ovannämnda underlag utan minsta problem.

Stadskörning är rena fröjden att köra i ( affärer m.m ) då framhjulet är rörligt ( men går att låsa )..

Photo_84725_1104048.jpg

En sån har en kompis, verkar himla stabil och bra.

Vi har hund vi med kan tilläggas och det funkar bra att ha henne med på vagnpromenader. Vi bor dock i ett samhälle så har mest asfalt här men den vi har funkar bra att köra överallt.

Vill du ha en -09 Emmaljunga, tänk på att färgerna börjar ta slut och de inte kommer ta hem nya då de kommer få hem färger för -10 modellerna och börja tillverka dem i augusti.
Fick veta de i förra veckan då jag köpte ny vagn och min drömfärg inte fanns :cry:

Här har du färgerna och leveranstid. De med röttkryss är slut och kommer inte tillverkas mer.

Ni har väl inte så stor bil? Provlasta båda vagnarna och kolla hur mt plats ni får över.

En sån har en kompis, verkar himla stabil och bra.

Vi har hund vi med kan tilläggas och det funkar bra att ha henne med på vagnpromenader. Vi bor dock i ett samhälle så har mest asfalt här men den vi har funkar bra att köra överallt.

Ja den känns som en dröm att köra, det lilla vi nu har testat den ;)

Vi blev positivt överraskade när vi kom hem med vagnen och skulle köra den från bilen till huset i ca 15-20 cm snö, och det gick hur lätt som hellst!

Oj. Vad bra att du sa det! hade ingen aning. Hur ska man göra nu då? Vi ska ju inte ha förrän i början på augusti men jag har redan ställt in mig på en city cross i vissa färger jag kan tänka mig.

Ring Emmaljunga och fråga när de kommer ut med de nya färgerna om ni hinner köpa en 2010 modell innan barnet föds. Eller beställ en vagn nu.

Jag ville ha en speed lime cangaroo men det tyget är slut nu och de kommer inte ta hem mer.

Vi har Brio Sing, oxå med mindre o rörliga framhjul (går att låsa - bra på grusvägar mm ) o tycker det funkar mycket bra äve n här ute på landet. Vi valde den av två anledningar framförallt: Den är mkt liten hopfälld - behövs då halva bagageutrymmet går till hundbur, samt att man kan välja att klicka på babyskyddet på chassit istället för liggdelen när man t ex bara ska in o handla e d. Vi trodde den skulle vara sämre på grusvägarna här hemma än den är, och hade fått en gammal vanlig Brio Duo av syrran att använda här hemma, men vår nya vagn funkar så bra så det är den vi kör även här på landet.

Vi har en Teutonia Spirit, med tre lika stora hjul, varav det främre går att låsa. Sittdelen kan du ha åt båda hållen, vilket är kanon. Den är väldigt lättkörd och är lätt att fälla ihop. Jag är supernöjd!
Vi hade en annan vagn de 4 första månaderna som var klumpig och hade fyra hjul, ej svängbara, så det var därför vi köpte en ny. Ångrar inte det en sekund.

haha.. jo,det verkar som om jag är det allafall ;)
magen växer o det va en bäbis därinne när vi gjorde UL
o vi hoppas att den vill flytta ut till oss runt slutet av juli.. :p

den vagnen du hade såg ju fin ut....

Tack alla ni andra för tips o så... blir att åka till affärerna igen o köra o ha sej, o packa in i bilarna m.m

Grattis, vad roligt!

Jag har en EL smart duo och är supernöjd. Bor på landet och promenerar mycket. Den rullar lätt och är stor och stabil. Inga problem att få plats med i vår kombi.

//julia

Kolla om vagnen får plats i bilen kan ju vara en smart drag :D

Fast vi gjorde omvänt från många andra, vi valde bil utefter den vagn vi köpt :P

Tog med vagnen när vi provkörde bilar *fniss*

Kolla om vagnen får plats i bilen kan ju vara en smart drag :D

Fast vi gjorde omvänt från många andra, vi valde bil utefter den vagn vi köpt :P

Tog med vagnen när vi provkörde bilar *fniss*

haha! jo, kan ju va en fördel...:rofl:

har nog bestämt mej nu... en Cresent Classic blir det om den går in i bilarna vi har...
min pappa o mannens mamma har lovat att betala den.. så då gör det ju inget om den e dyr:angel::cool:
OM vi nu inte råkar hitta ngt beg som vi gillar...

KL

Hoppas det är ok att jag lånar tråden liten?!

Jag är också på jakt efter en ny vagn, den jag fastnat mest för är Bugaboo bee, men håller den för vardagsanvändning det är ju trots allt en resevagn? Är det någon som har erfarenhet av Bugaboo bee'n? Hur den är i stabilitet osv. och om den pallar grusvägspromenader tex? Jag har inte kunnat titta på den irl ännu, men alla andra jag tittat på lite som hastigast ex Emmaljunga o Brio m.m. har jag inte alls fastnat för, alltid ngt som inte stämmer med mina önskemål...Så svårt o hitta en bra vagn!

Så fort jag såg bugaboon tänkte jag på brio sing.
hh_bugaboo_bee_f.jpg

brio_sing.jpg

Edit: Jag hade även skämts ihjäl om jag kom gåendes med den här på sommaren :o
102518SILVER000.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka