Philosophia
Trådstartare
Jag ska lämna in en bygganmälan. Vi har inga ritningar på papper, utan originalritningarna (skala 1:100) har mikrofilmats och sedan scannats in av Stadsbyggnadskontoret. Tanken är att man laddar ner ritningen och själv skriver ut. Men i vilket format måste jag skriva ut i för att skalan ska förbli 1:100? Är det A3? Eller funkar det med A4? Om jag skriver ut ritningarna i A4-format - hur vet jag då vilken skala som ritningen blir i? Finns det någon översättningstabell?
Stadsbyggnadskontoret skriver dessutom att de vill ha ritningarna i A3-format, nedvikta till A4. Vad i hela fridens namn innebär det?
Jag känner mig så förvirrad och så frustrerad. Ritningarna är dessutom i så dålig kvalitet att jag måste rita om dem. Det kan jag nog klara av att göra, bara jag vet vilken skala det är jag får ut ur skrivaren. Men där tar min tankeförmåga uppenbarligen stopp.
Stadsbyggnadskontoret skriver dessutom att de vill ha ritningarna i A3-format, nedvikta till A4. Vad i hela fridens namn innebär det?
Jag känner mig så förvirrad och så frustrerad. Ritningarna är dessutom i så dålig kvalitet att jag måste rita om dem. Det kan jag nog klara av att göra, bara jag vet vilken skala det är jag får ut ur skrivaren. Men där tar min tankeförmåga uppenbarligen stopp.