L
Loveli
Jag har en femårig tinker valack som blev inkörd ordentligt utan några som helst problem när han var två år enligt uppfödaren, sedan dess är han inte körd. Jag skulle gärna vilja prova att köra honom som ett komplement till ridningen men är ganska rädd för att köra häst pga tidigare erfarenheter. Jag körde min fjording (säkert 20 år sedan nu) han var en klippa att köra och har efter det sporadiskt kört en hel del. Är inte utbildad utan duktiga hästar har lärt mig hur jag ska göra.
Vad jag funderar på nu är om jag kan köra min häst med en vanlig hudikrockard med gummihjul samt en travsele med endast svanskappa? Det är ganska backigt här där jag bor. Travtränarna häromkring har såna selar men istället för rockard använder de lättare vagnar. Tänker att jag börjar om med tömkörning och låter honom bekanta sig med vagnen utan att spänna på honom den till att börja med.
Vad jag funderar på nu är om jag kan köra min häst med en vanlig hudikrockard med gummihjul samt en travsele med endast svanskappa? Det är ganska backigt här där jag bor. Travtränarna häromkring har såna selar men istället för rockard använder de lättare vagnar. Tänker att jag börjar om med tömkörning och låter honom bekanta sig med vagnen utan att spänna på honom den till att börja med.