devilsdaughter
Trådstartare
Jag ska köpa en häst där sadel inte följer med. Hon är tidigare riden med westernsadel och bomlös vanlig sadel. Känner mig tveksam på vad jag ska köpa till henne. Jag kommer ha henne till hobbyridning, skog och mark och enstaka träningar i paddock. Jag kommer inte hoppa med henne och ingen avancerad dressyr. Första tanken var att köpa en westernsadel, men gillar inte riktigt att man kommer så långt ifrån hästen då eftersom sadeln är så styv, tycker att man har svårt svårt att kommunicera från ryggen med sätet. Dock är det inte helt borträknat. Provred med western och det funkade jättebra. Dressyrsadel har jag nu till min andra häst vilket jag eg trivs ganska bra med att rida även i skog och mark.
Bomlös sadel har jag aldrig ridit med men det är denna häst riden med en del sedan tidigare och har hört att många gillar att rida bomlöst? Vill gärna att det ska vara lätt att kommunicera från hästryggen samtidigt som det såklart ska vara bekvämt, denna häst är riden mycket barbacka förutom när hon är riden med western då.
Skulle gärna se hur andra tänker kring sadlar och vad ni föredrar att rida med när ni inte ska träna ngt speciellt.
Bomlös sadel har jag aldrig ridit med men det är denna häst riden med en del sedan tidigare och har hört att många gillar att rida bomlöst? Vill gärna att det ska vara lätt att kommunicera från hästryggen samtidigt som det såklart ska vara bekvämt, denna häst är riden mycket barbacka förutom när hon är riden med western då.
Skulle gärna se hur andra tänker kring sadlar och vad ni föredrar att rida med när ni inte ska träna ngt speciellt.