Vilken kånken ska man välja?

Tokyo

Trådstartare
Har önskat mig en kånken länge och ska nu få en i födelsedagspresent, men jag kan ej bestämma mig för vilken jag vill ha!?

Den vanliga är perfekt storlek men samtidigt vore det toppen med en sådan laptop-variant eftersom att jag måste ha med mig datorn till skolan och så :) Problemet är dock att jag tycker att 13-tums väskan (min dator är 13.3 tum) känns lite liten och 15-tums väskan lite för... lång? Den ser liksom så otymplig ut på något vis? Fast sen är det ju rätt schysst med de vadderade axelremmarna också...
(aarrggghh!! detaljer, detaljer...)

Egentligen har jag väl redan bestämt mig för att det är den vanliga som jag vill ha :p Men är det någon av er som har en kånken av laptop-modell? (Eller en vanlig som ni bär datorn i?) Är det toppen eller klarar man sig lika bra med en vanlig? Om man liksom har datorn i ett separat fodral sas? Annat bra att veta/åsikter om kånken?? Vill gärna höra vad ni tycker! :)

Jag har en vanlig kånken och en 13.3-tums dator. Det passar perfekt, väskan är som gjord för datorer i den storleken. Min dator har jag i ett tunnt och nätt litet fodral och sedan direkt i väskan.

Kånken är rymlig så det är verkligen inga problem med en vanlig :)

Jag har en vanlig kånken och en 13.3-tums dator. Det passar perfekt, väskan är som gjord för datorer i den storleken. Min dator har jag i ett tunnt och nätt litet fodral och sedan direkt i väskan.

Kånken är rymlig så det är verkligen inga problem med en vanlig :)

Och jag säger helt tvärt emot:p min vanliga kånken slets något katastofalt av att ha datorn i så jag valde att köpa en laptopversion. Skulle dock byta dator kort därefter och var osäker på storlek, så jag köpte den största för att vara på den säkra sidan. Älskar den, och tycker knappt om min gamla längre på grund av de tunna remmarna.:o

Jag bär min dator i den vanliga, fast har då datorn i ett fodral. Men så är min dator av modellen mindre också :) Men jag älskar min :love:

Jag har en 13" och älskar den :love:
Jag tycker att jag får plats med betydligt mer än vad jag trodde, t ex hade jag den som övernattningsväska innan jag och sambon flyttade ihop. Då innehöll den två ombyten, en stor necessär och andra nödvändiga saker, utöver datorn då :)

@Isituss @Lillagoajag @AraSlei

Och genast blir det svårare när man hör fler åsikter ;)

Jag tänker att väskan inte borde slitas ut så mycket om jag har datorn i ett fodral? Så skönt också att höra att de är rymliga, för det har jag oroat mig för! :)

Funderar också på att köpa en men mitt största bekymmer är att jag tycker det verkar så obekvämt med de smala remmarna? Är det det? Pluggar inte just nu så inte ofta jag bär runt på min dator men tänker ändå att det skulle vara gött med de vadderade remmarna?

Har också funderat på det här med remmarna!! Några "kånkenanvändare" som kan svara på detta? :)

Jag har haft en kånken med de smala remmarna och har inte en längre just därför. :p Personligen tycker jag inte att de vadderade remmarna är så mycket att hänga i granen heller om man ska bära runt på väskan en längre tid och har tunga grejer i men hade helt klart satsat på den modellen istället för en med tunna remmar.

har en kånken för laptop 15" och tycker att vadderade axelremmar är överlägset dom där smala som bara skär in om man lassar på för mycket! den storleken jag har är väldigt stor och rymlig, har haft med den som handbagage på flera resor och den rymmer ombyten och necessär och kameror och en bok utan problem. tycker det separata laptopfodralet är grymt smidigt, just eftersom det är separat är det jättelätt att fiska upp laptopen när helst man behöver den istället för att behöva rota runt i väskan efter den (och flytta ut en massa saker om väskan är full.. ). brukar även förvara viktiga papper, biljetter, pass etc i det facket om jag reser just för att det är mycket lättare att hitta allt där.

däremot har jag fått inse att den är på tok för stor för mig till vardags. jag är ganska liten och det känns inte som den passar min kropp alls tyvärr. har numera en mindre laptop så tänkte investera i den mindre modellen framöver. kommer dock fortsätta använda den gamla på resor!

Jag har denna, är väl inte riktigt en kånken men älskar den sjuukt mycket.

Fjällräven Vintage
fjallraven_vintage_20l_backpack.jpg

Perfekt till skolan då det finns en "ficka" inuti för thermos så den står upprätt och inte läcker, men jag som använder thermosmugg brukar förvara den i en av sidfickorna på utsidan, helt perfekt! Då kommer man åt den även när väskan är på ryggen.

Den har även en inbyggd ställning som gör den otroligt bekväm även när den är dreeet-tung (vilket min oftast är när dator på 13', 1 lagbok, kurslitteratur, kaffemugg och laddare är i).

Rekommenderas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka