Vilken fågel? Läte

AbCdE

Trådstartare
Jag har en fågel i närheten som från morgon till kväll chippar. Chip chip chip upprepat i snitt 20 gånger sen en paus, och sen ytterligare chip-sång, om och om igen. Samma chip-ljud hela tiden.
Någon som har någon idé om vad det kan vara för fågel?
 
Jag har en fågel i närheten som från morgon till kväll chippar. Chip chip chip upprepat i snitt 20 gånger sen en paus, och sen ytterligare chip-sång, om och om igen. Samma chip-ljud hela tiden.
Någon som har någon idé om vad det kan vara för fågel?
Jag har samma läte hos mig, och min app (Merlin, som @warg tipsar om) påstår att det är lövsångare, de har tydligen ganska lika läte.

Jag själv kan noll om fåglar och det spelar iofs kanske mindre roll om det är bofink eller lövsångare som är störig 😁 (den gick mig på nerverna i helgen.. :p )
 
Jag har samma läte hos mig, och min app (Merlin, som @warg tipsar om) påstår att det är lövsångare, de har tydligen ganska lika läte.

Jag själv kan noll om fåglar och det spelar iofs kanske mindre roll om det är bofink eller lövsångare som är störig 😁 (den gick mig på nerverna i helgen.. :p )
Här är ett jäkla liv hela dagarna
1000008124.jpg
 
Här är ett jäkla liv hela dagarnaVisa bifogad fil 148025
Näktergal har jag för övrigt haft här en eller två somrar, när äldsta barnet var liten. Han höll oss vakna mest hela tiden och om man äntligen skulle få sova lite pga byte med pappan så kunde man vara säker på att näktergalen drog igång mitt i natten :cautious: Ljudet skar genom öronproppar och allt, just då var jag inte jätteglad i fåglar 🙈😁
 
Hackspettar har ju också ett väldigt speciellt "chip-ljud", och de är väldigt högljudda :p Har svårt att kalla det för "sång" direkt, men jag blir ändå glad av att höra dem :p (mest för att jag verkligen gillar hackspettar av alla slag).
https://www.fågelsång.se/stoerre-hackspett/
Är de ivriga så kan de göra det där ljudet väldigt snabbt också, mååånga gånger på rad.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 996
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 934
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
4 744
Senast: Bison
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp