Vilka ska på långritt i sommar?

W

woffihaa

Kan ni inte berätta lite hur långt ni ska rida och hur ni har planerat. Packning, övernattning mm. Skulle gärna ge mig iväg på en fyra dagars tur med tre övernattningar men så tråkigt att rida ensam :(

Sv: Vilka ska på långritt i sommar?

jag har varit på en långritt i år :D tre dagar, två övernattningar.
dock var det ju inte jag som planerade själva ritten, bara vad jag skulle ha med och så.. dagbok från ritten finns på www.wru.nu . tror att vi red ca 3-5mil totalt.

Min packning
Jeans
Strumpor + underkläder
Tjockare tröja/polo
Väst
Regnponcho
ca 0,5-1kg krossat korn
gasbinda, helosan, jodopax-gel, linda, kompress
Vatten + lite saft + ett par små läskflaskor
Frukt
Torkad frukt + nötter med salt
Frystorkad mat
Sovsäck + liggunderlag
Frukost (bra tips; mjukost på tub)

Eftersom vi var några stycken som red, hade andra med sig spritkök m.m...

Vi sov natt 1 på en äng, typ. natt 2 i en hage (med tillstånd av gårdens ägare!).

Just nu håller vi (i stallet) på att planera nästa långritt, 2 dagar. som vi ska rida i slutet av juli..

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Lutten
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar