walkaway-
Trådstartare
Nu så står jag inför valet hur jag ska sätta min unghäst på vila inför vintern. Jag kan börja berätta kort om vad jag gjort de senaste månaderna med henne; jag köpte henne för fyra månader sedan, helt ohanterad. Eftersom hon är fyra år gammal så satte jag igång med förberedelser för hantering och inridning. Nu så är hon fullt hanterbar, hon kan ställas upp, borstas, lyfta hovar, ledas i skritt och trav, longeras/löslongeras samt är grundinriden; uppsittningsvan från båda sidorna, lyssnar på ljud- och skänkelhjälper, lätt svägningsbar - det vi arbetar med nu.
Nu så funderar jag alltså på hur jag ska lägga upp vintervilan. Hästarna går inte i så roliga hagar precis, väldigt leriga. Hon går i lösdrift så hon kan gå in när hon vill. Hur hade ni lagt upp vilan, hur lång period, när?
Nu så funderar jag alltså på hur jag ska lägga upp vintervilan. Hästarna går inte i så roliga hagar precis, väldigt leriga. Hon går i lösdrift så hon kan gå in när hon vill. Hur hade ni lagt upp vilan, hur lång period, när?