vikt på lucern-hjälp!

Zolimita

Trådstartare
Hur mycket blir ett halvt kg lucern i liter ungefär? Har nu köpt lucern men sambon har lyckats trampa på vågen :eek: Så jag måste köpa en ny.Fast det var mitt fel som ställt vågen på golvet :angel:
 
Sv: vikt på lucern-hjälp!

Och det kan vara snudd på nästan omöjligt att svara på, för det beror helt och hållet på hur man trycker ner det. Jag lyckades i varje fall trycka ner 3 hg i ett halvlitersmått om det nu kan vara till någon hjälp, kanske går det att trycka ner mera eller så blir det mindre. :cool:
 
Sv: vikt på lucern-hjälp!

Jag har ett 2 -litersmått till min strå. 2 sådana skopor packade är på min våg = 0.5 kg

MVH/
 
Sv: vikt på lucern-hjälp!

En vanlig skur hink i plast, du vet en sån man köper på Ica väger full med lusern hack ca 1kg.

Men det kan variera från säck till säck så jag väger om vid varje nyöppnad.
 
Sv: vikt på lucern-hjälp!

samma här, 2 2litersmått är ungefär 0.5 kg.. "Lagom" packat då, inte pressat men inte "luftigt" heller.. schysst förklaring :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Emiro
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: hundtant
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp