Vicente Rotger Meseguer

Novelette

Trådstartare
Någon som ridit/rider för honom?
Jag surfade runt lite och hittade två artiklar om hans clinic på hippson.
Jag har aldrig hört talas om honom förut så jag tänkte bara höra om någon hade erfarenhet av honom.

Någon som förresten vet vart Antti tagit vägen? Skulle vilja kika in på hans hemsida! Har ju bytt dator så alla mina värdefullt sparade hemsidor är borta.

Och en sak till. Jag skulle vilja ha tips på hemsidor/böcker eller vad som helst som behandlar ämnet "arbete vid hand". Jag har en 3 åring som jag har tömkört och jobbat vid hand på annat sätt och hon är även inkörd samt nyligen inriden. Nu har hon vilat från all träning i två veckor och tänkte återigen sätta igång lite innan sommarlovet. Så jag skulle helt enkelt vilja fördjupa mig inom all avsutten träning(ej cirkuskonster!;) )

Tacksam för hjälp!

Sv: Vicente Rotger Meseguer

Novelette skrev:
Någon som ridit/rider för honom?
Jag surfade runt lite och hittade två artiklar om hans clinic på hippson.
Jag har aldrig hört talas om honom förut så jag tänkte bara höra om någon hade erfarenhet av honom.

Tacksam för hjälp!

Jag vill passa på att hänvisa till den nålade FAQ-en överst här i barockforumet...

- Undvik personnamn, specifika tränare diskuteras inte. Däremot kan träningsmetoder tas upp men gör det på ett sätt som inte innehåller eller leder till personangrepp.

:bow:

Mvh

IngelaH, moderator

Jaha...sorry:crazy: ...men hur gör man då?

Hur ska man då kunna få utbyta erfarenheter om en tränare?

Angående böcker som behandlar arbete vid hand. Där har du ju Hempflings böcker för ett mer löst arbete för att hästen ska hitta balans och gester i kroppen. Richard Hinrichs Schooling horses in hand tar upp mer arbete vid hand på träns. Gå inte bara efter bilderna, utan läs texten (bilderna visar mycket mer inspänt arbete med olika sorters hjälptyglar mot vad han skriver om i texten då han vill ha en "självständig" häst).

Ah! Jag har läst båda men det var längesen...men de ska jag iväg o låna...tack för tipset!

Liknande trådar

Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama