Vi har köpt hus! Tips på tapet i kök samt barnrum.

Jag såg ett jättefint barnrum i en husannons:
http://www.maklarringen.se/Kopa/Objektsida/Objektgalleri/?objectid=OBJ26876_1429505012
Annars är det så fint när det är som en kulle med djur på till små barn. Ofta ser man dessa när man tittar på väggklistermärken. Om du vill pyssla riktigt mycket och inte helt främmande för att måla så finns det massor med fina schabloner som du kan måla på väggen (bör nog vara målad vägg bakom gissar jag).

Utgå från något påslakan eller spjälskydd eller gardin eller liknande när du bestämmer dig för färger osv.

I köket så röstar jag också för ljus- eller mellangrått.

Jag såg ett jättefint barnrum i en husannons:
http://www.maklarringen.se/Kopa/Objektsida/Objektgalleri/?objectid=OBJ26876_1429505012
Annars är det så fint när det är som en kulle med djur på till små barn. Ofta ser man dessa när man tittar på väggklistermärken. Om du vill pyssla riktigt mycket och inte helt främmande för att måla så finns det massor med fina schabloner som du kan måla på väggen (bör nog vara målad vägg bakom gissar jag).

Utgå från något påslakan eller spjälskydd eller gardin eller liknande när du bestämmer dig för färger osv.

I köket så röstar jag också för ljus- eller mellangrått.
Vilket hus! :love:

TS: Skulle också säga grått eller vit tapet med blått mönster i köket.
Barnrummet skulle vara fint med en färgglad vägg och övriga vita eller i en ljusare färg alla fall.

Vi målade dotterns rum i ljust syrenlila när vi flyttade till större året hon fyllt tre.
För att göra rummet lite roligare köpte jag stora väggklistermärken i form av fjärilar och klistrade högt upp på vägen vid huvudändan av sängen.

Jag målade tre av fyra väggar i en vit bruten åt mycket ljus rosa. Vägg tre är turkos med en lite "smutsig" ton, vilket gör den ljusrosa väggen varmvit men utan gul ton. Det blev suveränt bra!

Jag vill bara flytta in nu genast idag!
Vi bor för nuvarande i en etta i Mölndal, jag hatar verkligen att bo som vi gör. Jag anser att det är sjukt centralt, men jag vet att så egentligen inte är fallet. det är ca 6km in till gbg, men än då.

Den 15/9 flyttar vi ut på landet och jag bara längtar, både att få tapetsera och pyssla i övrigt. Barnrum ska ordnas och lite sådant. Jag bara störtlängtar och vill att tiden ska gå fort nu!

1721295.jpg

Grannar finns, men inte nästgårds. en 70 väg ligger precis innan skogsdungen till höger i bild.
1726083.jpg

Men behöver lite tips, det gröna i köket behöver uppdateras, jag vill behålla den lantliga känslan men tapeterna måste bytas ut. Kyl och diskmaskin kommer bli silvriga då vi fått kyl av mina päron och diskmaskinen har vi köpt sedan tidigare och har i lägenheten.
1721286.jpg

Detta är rummet som kommer bli barnrum då vi i december väntar oss en tös. Vi har i tankarna ljuslila botten, ljus överdel med en bård på mitten. Men är väldigt osäkra, vi vill inte ha det för flickigt utan mer åt det neutrala hållet. Tapetsera om där kan man sedan göra när bebis blir äldre och vi vet vad bebis tycker om.
1721293.jpg

Så mysigt, grattis!

Om det inte är mer väggyta i köket hade jag valt att måla tapeten i nån varm-grå nyans (S1502Y el S2502Y, din färghandlaren kan visa dig) och sen istället satsa på att byta kaklet! Såg att ni har en fläktkåpa, hade nog blivit väldigt fint att kakla hela vägen upp med något "avlångt" kakel 10x20 eller kanske ännu mindre :) )

Har även idéer om tapet till barnrummet men nu är lunchen slut så nu har jag inte tid att sitta här och gotta mig längre :)

För att jag vill ha tapet i barnrummet. I köket är jag öppen för förslag, mamma föreslog också vävtapet och färg. :D
.

Väv tycker jag inte alls passar in i det köket. Jag skulle måla direkt på tapeten som sitter. Det har jag gjort i samtliga rum i vårt hus och det blir kanonsnyggt (men bubblar lite vid första strykningen. Försvinner dock efter ett dygn inför andra stryket).

Barnrum ska man väl helst inte måla alls, speciellt inte om de är små iom kemikalierna i färgen... Giftfri färg är väl mest bara giftfri om man börjar äta på den? Skulle kolla idéer på pinterest :heart

Har du nån bild på hur det ser ut? Det låter jättesnyggt! Är livrädd för alla sorters mönster men detta gillade jag :)
Jag hade bestämt mig för en mer diskret mönstrad tapet till köket men när jag klev in i affären så såg jag denna... Kärlek vid första ögonkastet!

På ett ställe i köket möts alla tre materialen, kakel i köksdelen och tapet/panel i matrumsdelen.
DSC_0709.jpg

Jag hade bestämt mig för en mer diskret mönstrad tapet till köket men när jag klev in i affären så såg jag denna... Kärlek vid första ögonkastet!

På ett ställe i köket möts alla tre materialen, kakel i köksdelen och tapet/panel i matrumsdelen.
DSC_0709.jpg

Åh; tillsammans med pärlsponten blev den ju skiiiitsnygg!! Tyvärr är köket precis nygjort, annars hade jag kört den som kökstapet istället tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka