kardemumma
Trådstartare
Åh jag är så taggad! Blir till våren färdigutbildad och har haft DEN ångesten över vad jag ska göra med mitt liv sen... Igår blev det klart att jag ska börja som djurskötare på en mjölkgård med 70-80 mjölkande + rekrytering och därmed flytta och bli sambo med min pojkvän! Andra jobb jag sökt har varit sommarjobb och inte alls relevanta för det jag är utbildad till så detta känns sååå skönt! Jag kommer dessutom få börja lite sakta här under våren när jag håller på med exjobbet och inte behöver vara på studieorten konstant.
Därför tycker jag nu att vi startar en tråd för alla oss som jobbar som djurskötare, för det lär ju finnas några stycken?? Även egenföretagare är välkomna förstås!
Man kan diskutera saker, ge råd och tips och annat fiffigt!
----------
Jag börjar med mitt huvudbry som dykt upp, lönen! Man kan ju inte säga att man blir rik av att skrapa skit direkt...
Därför tycker jag nu att vi startar en tråd för alla oss som jobbar som djurskötare, för det lär ju finnas några stycken?? Även egenföretagare är välkomna förstås!
Man kan diskutera saker, ge råd och tips och annat fiffigt!
----------
Jag börjar med mitt huvudbry som dykt upp, lönen! Man kan ju inte säga att man blir rik av att skrapa skit direkt...