Vettig läsning för nybörjare?

Q

qrumelur

Åh, jag blir så jäkla irriterad! :mad: (vaddå humörsvägningar? ;) )

Sitter och letar efter en BRA site med vettig, jordnära information som överenstämmer med verkligheten.
Herregud. Maken sitter bredvid mig och skrattar ihjäl sig åt alla exempel som jag lyfter ur det jag läser.

Jag vill läsa mer om graviditet, förberedelser för förlossning och barnet och ... annat. Men jag står inte ut med listor som "De 50 största glädjeämnena att vara gravid" (det finns väl bara ETT och det räcker väl gott och väl?? :love: i alla fall för mig). Jag fattar att andra tycker sånt är roligt men jag tycker inte det.

Bra böcker, bra tidningar? Får man länka till andra siter från buke? :angel:

Sv: Vettig läsning för nybörjare?

Det finns en site som heter Growingpeople som är mycket seriös. Den är något svårmanövrerad men det som står där kan man lita på.

Gudrun Abascal har skrivit bla Att föda där hon verkligen går igenom hur en förlossning går till.

Ett barn blir till av Lennart Nilsson om du inte redan har den boken?

:D
Nä, jag har inte boken fast just den biten klarade vi av alldeles utan litteratur...! ;)

Visst är det den där vackra foto-boken?

Vårdguiden är bra. Där kan du också anmäla dig till ett nyhetsbrev som berättar vad som händer med bebisen vecka för vecka :laugh: Kul och bra läsning för maken med så kan han också följa livet i magen lite iaf.

Vill du läsa en lite annorlunda och rolig bok så kan jag rekommendera "Handbok för gravida Allt din doktor inte berättar" skriven av Vicki Lovine. Även om jag inte är kvinna så tyckte jag det var en intressant och rolig bok att läsa om graviditeten :)

Precis. Minns att jag bläddrade i min mammas ex när jag var liten, så jag blev så glad när jag hittade nya (då) utgåvan när jag var gravid.

Tror det är vårdguiden som har en animerad bildserie över förlossningens skeden.

Liknande trådar

C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 767
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar