Venedig-tips?

Tassetass

Trådstartare
Om en vecka åker jag och sambon till Venedig. Vi kommer dit tisdag förmiddag och åker hem lördag mitt på dagen.

Vi har bokat hotell som ligger här:

hotell.png

Vi ville inte bo inne i smeten och det där var så långt bort vi kunde komma utan att behöva ta en båt varje morgon. :D

Nu vill jag ha tips på restaurangerna som inte ligger mitt i turiststråken, var man ska gå för bästa utsikten, någon strand man kan åka ut till om det blir väldigt varmt någon dag eller vad som helst! Allt det där superturistiga tror jag löser sig självt, det är guldkornen jag är ute efter. :D

Sedan undrar jag lite om "vett och etikett", hur mycket ska man dricksa, t.ex.? Annat man behöver tänka på?

Bomba på med tips, idéer, egna erfarenheter, bilder, vad som helst!

Liknande trådar

Fritid Kära buke, jag behöver tips och råd! Jag och min partner planerar att åka iväg på en liten minisemester (fre-sön) efter att jag...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: Killaloe
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Äldre Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 390
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar