Vems är bajset??

Otherside

Trådstartare
Jag har vid två tillfällen hittat det här bajset i trädgården. VAD kan det vara?? En igelkotte med dålig mage? Det är ganska segt och lite glansigt.....
449341446_1641830226665847_32788360550097145_n.jpg
 
Hur långt är det? (Hur sjukt låter inte det här?) Igelkottar brukar inte ha långa, max 5 cm. Men glansiga korvar brukar de ha :)
Och @hastflicka - det är c:a 15 cm långt. Jag börjar misstänka mård...! Vi har "problem" i området med Stenmård, som kommit in från kontinenten. Vi hade en på vinden härom vintern och trodde det var typ ett spöke (nä....) innan vi förstod. De lämnar långsmala bajssträngar liknande denna. Konstigt med färgen, bara.... Liksom lila och glansig!! Går inte att spola bort med trädgårdsslangen.
 
Och @hastflicka - det är c:a 15 cm långt. Jag börjar misstänka mård...! Vi har "problem" i området med Stenmård, som kommit in från kontinenten. Vi hade en på vinden härom vintern och trodde det var typ ett spöke (nä....) innan vi förstod. De lämnar långsmala bajssträngar liknande denna. Konstigt med färgen, bara.... Liksom lila och glansig!! Går inte att spola bort med trädgårdsslangen.
Något mårddjur är det nog. Har ni körsbär? Kan förklara färgen i så fall.
 

Liknande trådar

Däggdjur Tyckte det var dags för en egen tråd för oss med igelkottar. Nä inte tama inomhus utan vi som värnar om gänget i trädgården. Själv har...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
675
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Min mage har kraschat sedan två månader tillbaka. Måste rusa upp varje morgon och ut på toa. Ska jag kontakta vc…? Har jag cancer?!? Är...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 496
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp