Vem är singer-songwritern?

Isituss

Trådstartare
För något år sedan var det en singer-songwriter som slog igenom stort över hela världen. Jag har hört att han var hemlös och fick in pengar för att leva som gatumusiker och att han som gatumusikant blev upptäckt och signad av ett skivbolag. Har länge trott och haft för mig att det var Passenger det handlade om. Googlade och såg att så inte var fallet, så tänkte att det måste varit Ed Sheeran det handlade om, men det var det inte heller.

Summa av kardemumman: Han måste alltså slagit igenom ungefär samtidigt som Ed Sheeran och passenger, alternativt påminna mycket om dessa musikalist. Singer-songwriter som började som gatumusikant.

Anybody?

PS. Jag kan ju ha missuppfattat något med faktan och att det trots allt handlar om Passenger/Ed Sheeran. Är det någon som har koll på hur det faktiskt ligger till i så fall?:o

Sv: Vem är singer-songwritern?

Åh, jag tror jag vet ven du menar! Men, kommer inte på namnet... Ska fundera under dagen och återkommer förhoppningsvis med ett namn!

Jag har också trott att det var Passenger och om man läser om honom i den här artikeln så verkar han i alla fall ha bakgrund som gatumusiker.
The original four-piece band broke up, and Rosenberg took to the streets of Europe, carrying his rucksack, a suitcase full of CDs and guitar and rotating the same two T-shirts.

Passenger unofficially began when Rosenberg was roughly 17, when he announced to his parents that he was dropping out of school to become a musician. This stressed out his mother until she saw he was applying himself to singing, songwriting, playing guitar and busking on the streets. "She hasn't been worried since," he says.

Ja, gatumusiker var han ju. Men frågan är om det verkligen är honom jag tänker på... Jag vill ju minnas att artisten i fråga var hemlös.

En som jag tänker på är seasick Steve, men jag vet inte om han är så stor och känd? Han har iaf levt länge på gatan och som kringresande på olika sätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka