Vem äger fölet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cusan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 297

cusan

Trådstartare
Om ett sto är betäckt två gånger och konstaterats ej dräktig på 16 dagars kollen. Hon blir senare såld och inget skrivet i kontraktet, men den nya ägaren underrättad om betäckningen.

OM stoet senare visar sig vara dräktigt och ett föl dimper ut, är det den som stod som ägare och betalade språnget, eller tillfaller fölet den nya ägaren?

Sv: Vem äger fölet?

Efter som inget annat är avtalat är det den som står som ägare till stoet när hon fölar som äger fölet.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 667
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 082
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 356
Senast: Masse
·
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka