Sporthorse
Trådstartare
Nu har jag ätit vegansk mat i drygt 2 veckor. Vegan kommer jag aldrig bli, mg jag har varit lakto - vegetarian (dvs vegetarian som äter/dricker mjölkprodukter ) i ca 10 år. Åt kött någon gång ibland nu under ett år igen pga järnbrist och anemi men nu har jag ätit vegetariskt igen i några månader.
Jag har turen att bo i en stad med enormt utbud av veganmat. Har två stora hyllor med halv och helfabrikat av veganprodukter som även är biologiskt märkta. Det har fått mig att gå över till att äta veganskt.
Lite frågor : kan man ha mjölk i kaffe? (Soja tex )
Om inte, vad ersätter man den med?
Har hittills druckit kaffet svart, har inte vågat testa.
Så till tofu! Jag har inte så lätt för ren tofu. Hur tillagar man den bäst? Vad passar den till? Lagade igår smaksatt tofu med diverse grönsaker och det smakade förfärligt trots massa kryddor.
Jag har turen att bo i en stad med enormt utbud av veganmat. Har två stora hyllor med halv och helfabrikat av veganprodukter som även är biologiskt märkta. Det har fått mig att gå över till att äta veganskt.
Lite frågor : kan man ha mjölk i kaffe? (Soja tex )
Om inte, vad ersätter man den med?
Har hittills druckit kaffet svart, har inte vågat testa.
Så till tofu! Jag har inte så lätt för ren tofu. Hur tillagar man den bäst? Vad passar den till? Lagade igår smaksatt tofu med diverse grönsaker och det smakade förfärligt trots massa kryddor.