Veet hårborttagningsmedel, erfarenheter?

MM

Trådstartare
Jag har köpt Veet hårborttagningsmedel och tänkte höra om någon har erfarenhet av intimhårborttagning med den?

Det står att man får ta bikinilinjen men går det att ta lite större område eller lär området reagera satan åt h*lvete? :p

Ni som använder det, det står mellan 3-6 min. Tycker ni 3 min är tillräckligt bra eller är det lika bra att köra maxtiden? Förstår att det är individuellt :)

Hur länge upplever ni att en behandling varar? Alltså hur ofta måste ni göra om det? Tyckte mig inte kunna läsa någon info om det mer än att det skulle gå 72 timmar mellan behandlingarna. Förstår att hårtillväxt är individuellt med men tänkte om medlet på något vis fördröjer tillväxten (önskvärt iaf :p).
 
Nu var det ett par år sedan jag använde veet men jag hade aldrig någonsin haft det i närheten av några intima delar och absolut inte nära några slemhinnor. Det var starkt och luktade hemskt. Det kan ju dock ha ändrats på de åren som gått sedan jag provade.

Jag vill minnas att jag fick köra på maxtiden för att få bort allt hår.

Stubben kom tillbaka redan dagen efter så något varaktigt resultat gav det inte. Det tar ju bara bort håret som redan kommit ut ur huden.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu är det flera år sedan jag använde det och skulle heller aldrig någonsin använda det i närheten av känsliga delar. Det är stark och varningstexten var lång. Jag använde det bara på benen och fick ha maxtid för att få bort hår. Benen fick sen inte visas i sol på något dygn. En vän glömde bort tiden också och fick brännskador på benen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har kört det på hela härligheten! :p (Utanpå då förstås!) kört 6min och sedan sköljt bort, för mig har det funkar kanon! Luktar skitstarkt osv men absolut ingen sveda eller liknande (då lär man avbryta fort som attan oavsett applikationsställe känner jag...)

Det var ett desperat test såhär i slutet på graviditeten när hyvel är omöjligt, men kommer nog fortsätta även efter att ongen är kläckt tackvare bra resultat! :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag använder det och provade för några år sen att ta lite mer intimt och för mig fungerar det utan problem och jag har inga men av det. Kan svida om man har någon rispa eller skav men då avslutar man snabbt.
Kör 6 min, hårig som en jäkla sjöbjörn så stråna vill inte riktigt släppa.
(Obs! Jag vet att man inte ska använda det på mer än bikinilinjen och rekommenderar det väl inte heller till andra, men prövade på litet område och det gick kanon. )
Sköljer bort och skrubbar lätt med duschhandske, tvålar av och smörjer in. Applicerar så noga jag kan för att undvika slemhinnor och sitter i en inte så smickrande position under väntetiden.
Upprepar varje/varannan vecka och för mig håller det sig helt slätt i 3 dagar.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu var det ett par år sedan jag använde veet men jag hade aldrig någonsin haft det i närheten av några intima delar och absolut inte nära några slemhinnor. Det var starkt och luktade hemskt. Det kan ju dock ha ändrats på de åren som gått sedan jag provade.

Jag vill minnas att jag fick köra på maxtiden för att få bort allt hår.

Stubben kom tillbaka redan dagen efter så något varaktigt resultat gav det inte. Det tar ju bara bort håret som redan kommit ut ur huden.

Nu är det flera år sedan jag använde det och skulle heller aldrig någonsin använda det i närheten av känsliga delar. Det är stark och varningstexten var lång. Jag använde det bara på benen och fick ha maxtid för att få bort hår. Benen fick sen inte visas i sol på något dygn. En vän glömde bort tiden också och fick brännskador på benen.

Ni säger att det var ett par år sedan ni använde det så dom måste gjort om det för enda varningen är typ 2 meningar lång :)
Väldigt tydligt att maxtiden är 6 min lång och avbryta om man får utslag/irriterande hud och inte använda invärtes samt så står det på vilka områden man får använda det.

@Piek Jag hade inte tänkt använda medlet uppe i fiffin :o :p
Så slemhinnorna borde klara sig fint :)
Jag tycker själv att fiffins inre delar är en bit ifrån min bikinilinje och överhuvudtaget ifrån utsidan av fiffin. Ska medlet upp dit och störa måste jag ju sära på blygdläppar och aktivt smeta in det O_o :o :p
 
Ni säger att det var ett par år sedan ni använde det så dom måste gjort om det för enda varningen är typ 2 meningar lång :)
Väldigt tydligt att maxtiden är 6 min lång och avbryta om man får utslag/irriterande hud och inte använda invärtes samt så står det på vilka områden man får använda det.

@Piek Jag hade inte tänkt använda medlet uppe i fiffin :o :p
Så slemhinnorna borde klara sig fint :)
Jag tycker själv att fiffins inre delar är en bit ifrån min bikinilinje och överhuvudtaget ifrån utsidan av fiffin. Ska medlet upp dit och störa måste jag ju sära på blygdläppar och aktivt smeta in det O_o :o :p

Haha nej det förstod jag med :D Tänker mer om man skulle använda det på håret mellan benen s.a.s. så kommer det väldigt nära slemhinnorna men du kanske bara menade håret på "framsidan"
 
  • Gilla
Reactions: MM
Att det luktar något så fruktansvärt illa. det luktar permanentvätska, Benen har kvar denna doft i flera dagar dessutom. Min hud reagerar även dåligt på de ämnen som är i, och jag blir röd.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Är det den där sprayen? Det är helt underbar! Alldeles för dyr dock :D
Jag spruatde på ben, bikinilinje och venusberget, inget kliande eller ont, lite svider det fast bara på benen. Är inte så känslig för produkter. Måste köra maxtid överallt, minst.

Killen använde på pungen och det rekomenderas inte! Han kunde inte gå ens dagen efter och fick sjukskriva sig. Jag sa att det nog inte är en bra ide men ''det är ju bara en spray'':p
 
Haha nej det förstod jag med :D Tänker mer om man skulle använda det på håret mellan benen s.a.s. så kommer det väldigt nära slemhinnorna men du kanske bara menade håret på "framsidan"

Haha, nä där kommer jag undvika det :D
Blir bara på framsidan och sen får jag väl finlira med hyveln :)
Det står att man inte får använda det på anus så det är liksom bikinilinjen och venusberg som känns aktuellt för att förhindra onödigt lidande :p
 
Att det luktar något så fruktansvärt illa. det luktar permanentvätska, Benen har kvar denna doft i flera dagar dessutom. Min hud reagerar även dåligt på de ämnen som är i, och jag blir röd.

Har doften varit oavsett doft på medlet? Fanns ju flera dofter att välja mellan. Tänkte om det är någon som luktar värre än någon annan.
 
Är det den där sprayen? Det är helt underbar! Alldeles för dyr dock :D
Jag spruatde på ben, bikinilinje och venusberget, inget kliande eller ont, lite svider det fast bara på benen. Är inte så känslig för produkter. Måste köra maxtid överallt, minst.

Killen använde på pungen och det rekomenderas inte! Han kunde inte gå ens dagen efter och fick sjukskriva sig. Jag sa att det nog inte är en bra ide men ''det är ju bara en spray'':p

I tub är det :)
Visste inte det fanns som spray men gillar jag den så låter det ju som ett bra alternativ.

Haha förlåt men jag kan se din kille framför mig :o :rofl:
 
Har doften varit oavsett doft på medlet? Fanns ju flera dofter att välja mellan. Tänkte om det är någon som luktar värre än någon annan.
jag tror att det är själva ämnet i som får håren att lösas upp som luktar så illa. Den doft jag hade var gurka. Jag tror det luktar permanentvätska just för att ämnet kanske är samma/liknande.
 
  • Gilla
Reactions: MM
jag tror att det är själva ämnet i som får håren att lösas upp som luktar så illa. Den doft jag hade var gurka. Jag tror det luktar permanentvätska just för att ämnet kanske är samma/liknande.
Jag tycker det luktar jättegott :D Har inte testat gurkan dock utan den som är någon typ av blomma.
KL
Varning för att använda i duschen! Blir otroligt halt!
 
Jag tycker det luktar jättegott :D Har inte testat gurkan dock utan den som är någon typ av blomma.
KL
Varning för att använda i duschen! Blir otroligt halt!
haha vad märkligt det är hur olika man kan tycka. har luktat i butik på dom andra sorterna och alla luktar lika illa. Det är 3 år sedan, och jag får fortfarande kväljningar när jag tänker på det. :D:rofl:
 
Brukar använda det på benen. Fungerar sådär, jag brukar raka bort krämen så får jag med det som redan lossnat och det som inte lossnat och sen skrubbar jag benen. Vet inte hur lång tid det sitter på för jag har på det och sätter på vattnet så de blir varmt och tar bort smink, osv och hoppar sen in i duschen. :P

Har även testat sprayen och höll på att slå ihjäl mig när jag gick upp i badkaret för att tvätta bort det så den köper jag inte längre. Fungerade likadant som krämen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ska testa på benen ikväll när maken kommit hem från jobbet. Skulle jag vara allergisk mot medlet är det väl främst det stället jag kan tänka mig att ha kli och sveda på :D
Köpte rosdoften. Får väl se om den stinker apa eller går att leva med :p
 
Har testat nu och tog ett ben först för att se så jag tålde det och det gick bra så tog andra benet med samt vågade mig på fiffi.
Är förvånad över hur bra resultatet blev :)
Tog inte maxtiden på benen så något strå (verkligen typ 5 st eller så per ben) finns kvar men vågade inte längre tid om jag skulle reagera på det. Nästa gång vet jag att jag kan ta 6 min.
På fiffi tog jag dock maxtiden för tänkte att skogen är lite tätare där :o
Där blev det också superbra! Drog något drag med hyveln för något enstaka strå där med men jag väntade mig att det skulle se ut som en treåring gått lös på en pudel med rakmaskin :D Men icke :)
Ingen speciell doft kvar heller, eller ytterst lite. Kommer absolut testa igen :)
 
Kör på tuben, enbart bikinilinje. Fast tvärtom, bort med mer än det blir kvar, om jag säger så.

Får sitta minst 10 minuter, sedan på med handsprit för att slippa klåda och inåtväxande hårstrå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp