Vaxa transporttaket

Chlo

Trådstartare
Nu börjar det snart bli dax för höstrengöring av transporten och jag tänkte jag skulle vaxa taket på min transport. MEN jag minns vilket vax jag skulle använda... Det borde väl vara båtvax, inte bilvax, jag ska använda???

Eller vad använder ni andra?

Sv: Vaxa transporttaket

Jag skulle nog köra på båtvax, det är ju gjort för plast, bilvax är ju gjort för metall...

/Ylvalill (nybliven transportägare...)

Vet inget om vax men jag har ett tips om taket är grönt av mossa (alger?) . Mitt tak såg för h****t ut så jag köpte Turtle spray för plastträdgårdsmöbler. Det var kanonbra ,började att spraya och sedan torka av men det räcke att ta lite i tvättvattnet. Det gick åt ca 1/2 liter till hela taket och det var väldigt grönt.

Fast när jag tittade i servicehäftet står det att man ska vaxa transporten med vanligt bilvax. :eek:

Nu har jag dessutom kommit på en fråga till: Jag undrar om jag ska vaxa hela transporten eller bara taket? Jag skulle gissa att jag ska vaxa hela, men jag är inte säker...

Jag har en ny Boj och det är någon form av "plastbeläggning" på ytterväggarna.

Jag har mailat försäljarna för en vecka sedan men inte fått svar. Jag får väl ta mig i kragen och ringa dem...

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 490
Senast: MiniLi
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 776
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka