Vattentät hundförarjacka?

Anonymus

Trådstartare
Hej, jag undrar vad ni hundmänniskor använder för hundförrarjackor som är vattentäta?
Jag hittar antingen vanliga fritidsjackor typ ala Fjällräven, men det är så väldigt få fickor.
Eller hittar jag "hundförarjackor" med en väldans massa fickor, men då är det i runda slängar 1000-2000 mm vattenpelare, vilket jag tycker är för lite. Jackan måste tåla i alla fall en timmes hundrunda i ihållande regn.
Har ni några tips och råd?

Jag gillar ITABs jackor. Har både softshell (7000 mm) och en rejäl tvålagersjacka med 10 000 mm. Bra fickor, om än inte i klass med Hurttavästen.

Hööks har väl nån också, men jag tycker det ser så opraktiskt ut med fickor utan lock.

Jag har Granngårdens Fritidsjacka, ett flertal stora och bra fickor. Och har även en ryggficka som jag tycker är guldvärt när jag tränar med hundarna.
Inte haft möjligheten att testa den i regn än (då det mest bara snöar här..)men enligt hemsidan är den 8000 mm åtminstone.

Dessutom är den på rejäl rea just nu:D

Vi har hööks jackorna som klubbjackor, dom är bra om man inte broderat på dem. Låter man brodera dem är loppet liksom kört men de kanske gå att få broderiet lite vattenavstötande om man spayar "åt och fram" eller liknande. Annars en helt ok jacka för det priset

Jag har Granngårdens Fritidsjacka, ett flertal stora och bra fickor. Och har även en ryggficka som jag tycker är guldvärt när jag tränar med hundarna.
Inte haft möjligheten att testa den i regn än (då det mest bara snöar här..)men enligt hemsidan är den 8000 mm åtminstone.

Dessutom är den på rejäl rea just nu:D

Tack för tipset, en sån får det bli, går liksom inte låta bli med den rabatten :eek: Gillar dessutom både de oranga detaljerna samt 8000 mm vattenpelare, känns som den borde klara en del regn.
Hur är storleken? Står på hemsidan att det är unisex, bör man ta en mindre storlek än vanligt?

Hej, jag undrar vad ni hundmänniskor använder för hundförrarjackor som är vattentäta?
Jag hittar antingen vanliga fritidsjackor typ ala Fjällräven, men det är så väldigt få fickor.
Eller hittar jag "hundförarjackor" med en väldans massa fickor, men då är det i runda slängar 1000-2000 mm vattenpelare, vilket jag tycker är för lite. Jackan måste tåla i alla fall en timmes hundrunda i ihållande regn.
Har ni några tips och råd?

Jag har vanliga skaljackor från Helly Hansen och Scott. Har aldrig känt behov av fler fickor än två-tre på en vanlig promenadrunda. Vad bär ni med er egentligen.

Vid träning tar jag på en Hurtta-väst över jackan, men tränar gör jag bara en kvart åt gången.

Tack för tipset, en sån får det bli, går liksom inte låta bli med den rabatten :eek: Gillar dessutom både de oranga detaljerna samt 8000 mm vattenpelare, känns som den borde klara en del regn.
Hur är storleken? Står på hemsidan att det är unisex, bör man ta en mindre storlek än vanligt?
Nu tog jag visserligen en storlek större än jag brukar ha då jag tycker om när det är lite svängrum, men skulle bedöma den som ganska normal i storleken :) Men det beror ju lite på hur man vill att den ska sitta, den är ju inte så tajt i modellen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka