Red_Chili
Trådstartare
Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring, behöver inte vara något jättespeciellt, bara... natur). Mina googleskills ger mig dock bara förslag i stil med "De 10 största vattenfallen i Sverige" osv, och så räknar de upp några storslagna skapelser på gränsen till Norge, lååångt norrut i Sverige eller väldigt långt söderut.
Visst måste det finnas något vattenfall hyfsat nära Stockholm, så att man kan göra en helgutflykt dit åtminstone och faktiskt hinna traska runt i skogen också? Kanske såpass nära att det t.o.m. skulle fungera med en dagsutflykt? Det behöver inte vara något extremt och storslaget, men tillräckligt för att räknas som ett vattenfall.
Känner ni till något?
Visst måste det finnas något vattenfall hyfsat nära Stockholm, så att man kan göra en helgutflykt dit åtminstone och faktiskt hinna traska runt i skogen också? Kanske såpass nära att det t.o.m. skulle fungera med en dagsutflykt? Det behöver inte vara något extremt och storslaget, men tillräckligt för att räknas som ett vattenfall.
Känner ni till något?