Värmebehandlat musli foder

Hambo

Trådstartare
Men häst är allergisk och får inte äta muslifoder som EJ är värmebehandlat.
Han äter Redmills havrefritt, På Innehållsförteckningen står det :Ångkokt korn,vete,majs, men sen står det batra att det även innehåller.
Sojaskal vetefodermjöl, melass,solros, korn,gräs,koksalt samt sojamjöl.

Räknas detta som Värmebandlat muslifoder ?

Hej från Hambo

Sv: Värmebehandlat musli foder

Men häst är allergisk och får inte äta muslifoder som EJ är värmebehandlat.
Han äter Redmills havrefritt, På Innehållsförteckningen står det :Ångkokt korn,vete,majs, men sen står det batra att det även innehåller.
Sojaskal vetefodermjöl, melass,solros, korn,gräs,koksalt samt sojamjöl.

Räknas detta som Värmebandlat muslifoder ?

Hej från Hambo
Hej från Gammeln :D

Jag har gett hippos musli förut,det står så här om den: "HippoBas Müsli är ett färdigfoder i müsliform med värmebehandlad spannmål. Ett basfoder som räcker långt. Tillsatsen av melass gör HippoBas Müsli extra smakligt och samtidigt dammfritt."

Där står det ju klart och tydligt att det är värmebehandlat,men samtidigt så låter ju ångkokt som om det är samma sak.

Du får ringa/mejla åteförsäljaren!

Såg även att en "ny" musli kommit:

Fakta Hippo Top Müsli
Hippo Top Müsli är ett foder för alla hästar. Havre har uteslutits och all ingående spannmål, däribland majs, har värmebehandlats för att förbättra stärkelsens tillgänglighet och öka energiutnyttjandet. Betfiber ingår som ytterligare en skonsam energikälla. Jästkulturen Diamond V förbättrar också den magfunktionen. Potatisprotein och sojamjöl bidrar med högvärdigt protein och linfrökaka ingår bland annat för att den anses ha en lugnande inverkan på tarmen. Flertalet B-vitaminer, däribland biotin är tillsatta. Selen och E-vitamin som är viktiga bland annat för immunförsvaret och prestationen är tillsatta i form av selenjäst och naturligt E-vitamin.

Senast ändrad:

Jätte tack Fibusen !
Hippo musli bas låter ju intressant ! Jag försökte ringa tillverkaren i går, eftersom det var först i går som jag fick reda på vad han får äta och inte får äta, men det var ju Lördag . Har köpt på mig några säckar, men i värsta fall får jag väl lämna tillbaka dom !

Hej från Hambo

Vill du ha värmebehandlat foder är det väl bara att köpa vad som helst och sedan stöpa det?

Det enda jag stöper är ljus .
Vet ville att han skulle äta Pellets tills vidare, då det lätt blir kvalster i öppnade säckar + multivitamin .

Hej från Hambo

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka