Varmblodstravare?

Worlds

Trådstartare
Brukar fd travare funka bra som distanshäst? Har en ostartad 5åring som jag tror skulle passa bra nämligen.

Sv: Varmblodstravare?

Nästan alla hästar med normal ridkondition kan gå kortare distanslopp sägs det. Ridtravare med sin lätta kropp och vägvinnande trav brukar tydligen funka bra även högre upp i distanserna, även om man på elitnivå mest ser araber och arabkorsningar.

Sv: Varmblodstravare?

Absolut går det med varmblodstravare. Framförallt upp tom 80 km. Jag har en varmblodstravare som har gått FEI**120km iår godkänt. och jag funderar på att rida 120 km på dackeritten på henne.
Hon är rätt stor ca 165 cm och inte jätte smäcker men extremt lågpulsad. så jag tycker allt du ska med din travare. Lycka till=)

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
984
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Araminta
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 558
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka