Varm i ett bakben

K

Kung Bob

Pållan är alltså lite svullen i ena bakkotan och hoven. Hon har varit det sen senaste hovslagningen, det var 4 dagar sen. Jag vet ju inte om det är från det, hon kan ju kanske ha hittat på nåt i hagen men...

Jaja, nu till saken, vad ska jag göra? Hon verkar ju inte ha ont av det, haltar inte eller så. Ska jag kyla det med kallvatten, linda under natten? Kolla upp det eller vänta och se? Skritta, rida eller låta vila?

Tacksam för alla tips/förslag/synpunkter!

Sv: Varm i ett bakben

kan ju vara att hovisen har sömstuckigt eller satt nån söm lite för högt upp som trycker be han komma ut och kolla...du kan ju lägga stallbandage över natten så att svullnaden går ner

Sv: Varm i ett bakben

Mmm, måste ändå kontakta hovslagaren igen eftersom hon lyckades sko framhovarna med skor utan gängade broddhål...:cool:

Tack!

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 508
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama