L
liljekonvall
Börjar redan känna mig tjatig här men jag vill ha alla era råd,tips o kunskaper för att jag älskar min hund o vill att hon ska må så bra som möjligt.Är det farligt för hunden att bada ute såhär års?Nu uppmuntrar jag självklart inte detta men jag har två favoritställen jag brukar åka till där det är folktomt till 98%,viltstängsel mot vägen o öppen yta så jag ser hundarna långt om de kutar iväg en bit.Här brukar jag släppa dem lösa så de får springa av sig ordentligt ibland när jag själv har lite mindre ork för att jobba med dem.Men det finns ju vatten....Hon rusar ut i vattnet,simmar,upp 10 sekunder o i igen..Likadant när vi hälsade på mormor som har en damm i trädgården.Kommer hon åt en vattenpöl eller snö bara stormtrivs hon.Jag brukar allti torka henne noga o massera en stund när detta inträffat.Hon har ju så väldigt mycket päls.Den är inte så lång men allt underhår.....Vad gör man?Har vart o tunnat ut pälsen idag(hon blev jättefin),har sänkt värmen inne samt låter balkongen stå öppen så mycket jag bara klarar av själv,men ändå flämtar hon mest hela tiden,sover på svalaste stället hon hittar o om nätterna hör man henne byta ställe flera ggr.Hur gör ni med era hundar som har en massa päls.Misstänker att det blir jäkligt jobbigt för henne i sommar Hon gick en del i hundgård innan jag tog hem henne(för ca en månad) så tror ni att hon vänjer sig o anpassar sig mer till innetemperatur efter fällning?