Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det knakar i varje steg jag tar. Fotlederna är det nog. Tårna knakar också.
Varför?
Kanske ännu viktigare, är det farligt och kan jag göra något åt det?
Det hoppas jag verkligen inteOt: Jag läste att dina fötter knarkar
Jag fick höra vid något tillfälle att det kan vara muskler som knakar, dvs att de är spända/korta/vaddetnuvar. Jag är inte proffs på ämnet men kan det vara muskler borde man ju med lite rörelse, stretch och massage kunna få det att minska. Det går ju att prova åtminstone.Det hoppas jag verkligen inte
Tillbaka till tråden:
Det gör ont precis när det knakar, inte annars.
Hmm, hur stretchar man fotleden?Jag fick höra vid något tillfälle att det kan vara muskler som knakar, dvs att de är spända/korta/vaddetnuvar. Jag är inte proffs på ämnet men kan det vara muskler borde man ju med lite rörelse, stretch och massage kunna få det att minska. Det går ju att prova åtminstone.
Hm, jag är osäker googlade snabbt och fick träff på bl.a Naprapatiska institutet.Hmm, hur stretchar man fotleden?
Jag har sjukgymnastikövningar(för vaden) där jag böjer foten år olika håll med gummiband. Upplever att det snarare knakar mer av det.
Jag går inte på någon behandling längre. Ska träffa ortopeden igen nu i december, för vaden, vet inte om han kan nåt om knakande fötter.Jag har rätt mkt värk i leder, upplever att omega 3 och kollagen+ magnesium för musklerna hjälper. Att det liksom känns mindre svullet och ont. Om det hjälper dig eller om det är placebo på mig, veta jag inte men tänkte jag kunde nämna det iaf. Hade också försökt stretcha och ta upp det nästa gång du är på behandling. Ibland hänger ju saker ihop på det mest otippade sätten.
Jag får googla lite bättre helt enkeltHm, jag är osäker googlade snabbt och fick träff på bl.a Naprapatiska institutet.