Varför havre till Krafft Pluss Grön?

Chili

Trådstartare
Japp ni ser ju frågan. Krafft marknadsför sina Pluss produkter som komplement till en foderstat baserad på havre. Men om jag jämför värdena med den Krafft müsli jag ger är det ingen enorm skillnad. MJ är ungefär samma, Pluss Grön har mycket mer protein (vilket jag vill åt), samt högre värden på mineraler vilket jag tackar för.

Kan man ge detta utan att basera foderstaten på korn/havre?

Sv: Varför havre till Krafft Pluss Grön?

jag skulle kalla det försäljningsknep. Självklart funkar det att ge utan havre om foderstaten går ihop på det.

Krafft plus grön var ett utmärkt val för mig som själv odlar havre, men behövde komplettera med högt protein pga höets värden. Och den hästen jag köpte det till ville inte äta lusernpellets eller soja som jag annars använder ihop med havre.

Havre har ju i många år varit baskraftfoder för hästar och därför är det kanon när det finns foder som kompletterar just havre. Själv köper jag aldrig kraftfoder som redan innehåller havre, eftersom jag ju redan odlar det själv och det blir liksom lite onödigt att köpa det nermalt till pellets då.

Men om värdena passar ihop med höet så är det ju inga problem?

Precis vad jag funderade på... Håller på och knåpar ihop lite nytt eftersom hästen inte äter mer än 1 kg lucern men han behöver mer protein.

sassiball: Pluss Grön innehåller havre... Vet inte hur mycket men det står som nr 5 på innehållsförteckningen.

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Jag och min häst bor i Hamburg. Har nu efter många om och men lyckats få gårdsägaren att skicka in prover för grovfoderanalys, och...
Svar
2
· Visningar
1 268
Ridning Jag kan ju inte vara ensam om att ha en häst med oändlig mängd energi , speciellt nu på vintern när hagarna inte är springvänliga...
Svar
4
· Visningar
2 251
Senast: Forward
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka