Varför gjorde han ingenting när den andra hunden gjorde utfall mot oss?

Sv: Varför gjorde han ingenting när den andra hunden gjorde utfall mot oss?

Min terrier är likadan, det är totalt under hennes värdighet att mucka tillbaka mot hundar som försöker trigga henne till bråk.

Hände senast igår då en welsh corgi tyckte att hon lät mycket på agilityträning (ja, hon skäller oavbrutet och det är döstörigt*suck*). Han sprang fram och kom ifatt henne i vid slalomen, då stannade vi och jag satte henne. Han skiftade i språket, dels osäker, dels lite "tuffingattityd" för att vara på den säkra sidan. Min hund kan snäsa till ordentligt, men nu satt hon bara där och tittade på mig, vilket gjorde den här hunden ännu mer frustrerad.

Iaf, det var under hennes värdighet att denna lilla fjant skulle öht få lukta på henne, så hon valde att inte ens titta på den. En sån hund är guld värd när man tränar hund som jag gör :)

//E

Jo fast jag undrar om du, med den lilla informationen jag skrev, tycker att det är önskvärt som pudlen uppvisar?

Själv måste jag erkänna att jag tycker att det är svårt att avgöra om hon är helt korrekt eller apar sig.
Men jag vet inte om jag skall behöva bry mig om roten till det heller, hon talar klart och tydligt om att hon inte vill ha honom där och det räcker. De hundar som lyssnar, slipper mer skäll.

Nu har jag ingen bild klart framför mig ang om/hur valpen visat undergivelse. Men något säger mig att när Tjorven sagt till brukar hon vända bort huvudet i en lugnande signal. Och då vill hon heller inte att han skall komma in i hennes space och slicka mungipor heller. Så då hade hon nog blivit förbannad på honom igen.
Dock inget jag har helt klart för mig, bara en reflektion på det som skrevs ovan.

Jag som äger lilla Jääkeri kan säga att när min större hane säger i från rejält o menar allvar då kliver Jääkeri fint åt sidan o låter han vara ex vid hundbenet eller matskålen.

Sen var vi till Den hundföraren som har Pappan till Jääkeri o där visa han klockrent va lite o skör han är o fjäska slicka i mungipan på zixthen men sen busa dom också som vanligt inte det minsta rädd för zigge, men hade respekt.

Det är svårt att svara på om pudelns beteende är önskvärt. Det beror på om han är på och bråkar med Tjorven hela tiden eller om han bara finns i hennes närhet. En valp ska ta en tillsägelse om att "nu är det nog", men samtidigt strunta i gamla surtanter som fräser för allt möjligt.

Jag tror säkert att lilla J är en trevlig och bra hund. Hoppas inte att det lät som något annat. Tyckte bara att situationen var likartad :D

Tja...
Har är på allt och alla hela tiden.
Det är det jag menar med att skriva att han nog är lite väl självständig och tuff för mina svärföräldrar. För det tillsammans med för mycket "han är ju bara vaaaaalp" är inget bra.

Eftersom de själva är för handlingsförlamade för att göra något har jag själv gått in.
Först försökte jag med klapp och kel och ligga ner och slappna av. Men det var helt omöjligt. Jag fick honom att slappna av en kort sekund men sedan lät jag honom gå eftersom jag kände att jag kunde "förlora" genom att fortsätta.
Så nästa steg var att handgripligen ta tag i honom. När det var nog tog jag tag i nacken och kastade iväg honom. Efter det räcker det med att jag morrar åt honom.

Men Tjorven lyssnar han inte på.
Hon kan morra, visa, lyfta läppen, hoppa/skälla/bita á la piraya men han ger sig inte. Backar lite, men sedan rinner det av honom.
Vet inte om han tycker att hon ser liten och rolig ut.

En så noncharlant hund hade jag inte velat ha.
Och, som sagt, tillsammans med dåligt ledarskap så vill man inte heller besöka en sådan hund.

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi fick hem vår labbe-valp för några veckor sedan och han har nu hunnit bli snart 4 månader. Han är en trevlig individ som är lyhörd och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 627
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·
M
Hundhälsa Jag hoppas att folk inte har allt för dömmande saker att säga, och det är såhär att hunden kommer inte avlivas, utan skickas tillbaka...
Svar
13
· Visningar
3 434
Senast: Missfuckhead
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama