Harbor
Trådstartare
Vi har en mycket rar Engelsk dvärgterrier flicka ( 11mån) som nästan aldrig skäller. Idag gick vi till hundparken för att kasta frisbee, eftersom vi var ensamma och hade en trevlig stund. Efter stund kom det en 9 månaders labrador dit och jag gömde frisbeen i fickan så att hundarna skulle kunna leka. Min hund var väldigt ilsken på den andra, (som var tredubbelt större) skällde oavbrutet och försökte hoppa på den hela tiden. Jag har aldrig sett henne göra så förut.
Hon har dock blivit värre och värre fixerad på sina leksaker och gör inget annat än vill jaga efter dem om man låter henne. Hemma kan vi t.ex inte mera ha leksaker och bollar ens framme eftersom hon aldrig slutar att bära fram dem, gnäller och lämnar oss inte ifred en sekund, tills vi tar bort dem och gömmer dem.
Tror ni hon helt enkelt VAKTADE frisbeen som jag gömt i fickan mot den andra hunden? Har ingen annan förklaring.
Hon har dock blivit värre och värre fixerad på sina leksaker och gör inget annat än vill jaga efter dem om man låter henne. Hemma kan vi t.ex inte mera ha leksaker och bollar ens framme eftersom hon aldrig slutar att bära fram dem, gnäller och lämnar oss inte ifred en sekund, tills vi tar bort dem och gömmer dem.
Tror ni hon helt enkelt VAKTADE frisbeen som jag gömt i fickan mot den andra hunden? Har ingen annan förklaring.